כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הצעת החוק מגיעה למליאה

עונש מוות למחבלים: הבעיה של ש"ס והחשש של יהדות התורה

בסיעות החרדיות מתחבטים כיצד להצביע מחר בהצעת החוק עונש מוות למחבלים וחוששים מתרחיש של מחבל יהודי | בש"ס מתמודדים עם פסק הלכה מפורש של הגר"ע יוסף זצ"ל | בצעד חריג: ליברמן הודיע כי סיעתו ישראל ביתנו תתמוך בחוק שיזמו חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן 

עונש מוות למחבלים: הבעיה של ש"ס והחשש של יהדות התורה
דרעי, גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הכנסת תדון ותצביע (טרומית) מחר (רביעי) על הצעת החוק שיזמו חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן על שתאפשר להטיל עונש מוות על מחבלים, הצעת חוק שנידונה מספר פעמים אך טרם אושרה.

בסיעות החרדיות מתחבטים כיצד להצביע עליו. החשש הוא מתרחיש של מחבלים יהודים כפי שהיו במספר הזדמנויות בעבר, דבר שסותר את ההלכה שאוסרת להרוג יהודי בכל מקרה.

פעמיים בעבר הכנסת הצביעה על חוק עונש מוות למחבלים. בפעם הראשונה בשנת 2018 שסיעת ישראל ביתנו העלו זאת, אז החרדים נמנעו, ובפעם השנייה בעת האחרונה אז העלה ח"כ דוד אמסלם את החוק.

בהצבעה הקודמת חלק מנציגי ש"ס תמכו בהצעה, ואילו ביהדות התורה נמנעו חברי הכנסת בהצבעה, מלבד ח"כ יעקב ליצמן שהצביע בעד ותמך ביוזמה.

בש"ס נתקלים בבעיה מול החוק, שכן הראש"ל הגר"י יוסף פרסם בעבר פסק שקובע כי אסור לחוקק את חוק עונש מוות, וההכרעה תיפול רק מחר, אז נוכל לדעת כיצד ינהגו החרדים מול ההצבעה של חבריהם לאופוזיציה.

נציין כי באופן חריג הודיע יו"ר ישראל ביתנו כי סיעתו תתמוך בהצבעת ח"כ בן גביר ותצביע בעד אפשרות הטלת עונש מוות למחבלים, אך טרם ברור אם יושג הרוב הדרוש

חוק עונש מוות למחבלים איתמר בן גביר מאי גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד