כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נאשם בחברות אסורה

איש העסקים נשלח לגלות למשך שנה ושמונה חודשים

בית המשפט המחוזי בניז'ני נובגורוד רוסיה, גזר על איש העסקים מיכאיל יוסילביץ' שנה ושמונה חודשי מאסר בגלות, כך אמרו עורכי דינו, בהתחשב בזמן שהוא שוהה בבית המעצר עד לסיום המשפט, נותרו לו פחות משישה חודשים להיות בגלות

איש העסקים נשלח לגלות למשך שנה ושמונה חודשים
מיכאיל יוסילביץ' במעצר צילום: רשתות חברתיות ברוסיה

איש העסקים היהודי מיכאיל יוסילביץ' נידון ברוסיה לשנה ושמונה חודשים להיות בגלות, הוא הוגלה לישוב מרוחק, בהתחשב בזמן שהותו בבית המעצר קודם המשפט, נותרו לו פחות משישה חודשים להיות בגלות בישוב מרוחק, היזם ואיש העסקים נמצא אשם בשיתוף פעולה עם ארגון "רוסיה הפתוחה" שנאסרה ברוסיה על פי החוק הפלילי של הפדרציה הרוסית, הוא גם הואשם באיומים על העד ירוסלב גראך שהעיד נגדו, אך הסעיף על הסתרת אזרחותו הישראלית, בית המשפט זיכה את איש העסקים.

איש העסקים והיזם הרוסי מיכאיל יוסילביץ', נחשב מתנגד לנשיא ולדימיר פוטין, הוא הורד על ידי שוטרים רוסים מטיסת אל על שעמדה להמריא ממוסקבה לתל אביב ב-13 למאי השנה. יוסילביץ' (45) הוא איש עסקים ויזם מהעיר ניז'ני נובגורוד. השלטונות ברוסיה האשימו אותו בשיתוף פעולה עם ארגון "רוסיה הפתוחה", ארגון אופוזיציה שהקים מיכאיל חודורקובסקי, אוליגרך גולה, ובאיומים ברצח על עד ובהסתרת אזרחותו הישראלית, דבר שמהווה עבירה על חוקי ההגירה ברוסיה.

התובע הכללי דרש להטיל עליו עונש של 4.5 שנות מאסר ביישוב מרוחק. אך לבסוף הוא קיבל רק שנה ושמונה חודשים, ואמור להשתחרר עוד חצי שנה, לאחר שהוא ישב את שאר הזמן במעצר.

על פי הדיווח ב-Ynet, ב-13 במאי יוסילביץ' אמור היה צריך להתייצב לדיון בבית משפט בעיר ניז'ני נובוגורוד. ואולם ב-10 במאי הוא עלה על טיסת אל על מנמל התעופה הבינלאומי דומודדובו במוסקבה לתל אביב. בתחילה עבר את ביקורת המכס ונכנס למטוס, אלא שכמה דקות לפני ההמראה עלו על המטוס שוטרים רוסים ועצרו אותו. התביעה טענה שהוא מנסה להימלט ממשפטו.

רוסיה איש עסקים גלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד