י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מוותרים

ארה"ב מתעקשת לפתוח את הקונסוליה האמריקאית לפלסטינים בירושלים

בתדרוך שמסר לעיתונאים, דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, נשאל על דיווח מיום א' לפיו ממשל ביידן עשה מספר צעדים שמטרתם להגביר את הקשרים עם הפלסטינים במקום לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקאית בירושלים, מאחר וישראל מתנגדת לכך, אך הוא סרב לאשר את הדיווח

 הקונסוליה האמריקאית בירושלים: אילוסטרציה
הקונסוליה האמריקאית בירושלים: אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ארה"ב מתעקשת שהיא מחויבת לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקאית לפלסטינים בירושלים, לאחר שגורמים רשמיים אמרו בתחילת השבוע, כי ארה"ב ויתרה על כך. פרייס אינו מכחיש את הדיווח, אך מתעקש כי ארה"ב עדיין "מחויבת לפתיחת הקונסוליה מחדש בירושלים", כך דווח האתר Times Of Israel קו שבכירי ממשל ביידן חזרו על כך עשרות פעמים מאז ששר החוץ אנתוני בלינקן פרסם על כך לראשונה לפני יותר משנה

ממשלת ישראל דחתה את הבקשה האמריקאית, בטענה כי המהלך מביא פגיעה בריבונותה, ולאחר מכן וושינגטון דחתה את ההבטחה לפלסטינים, ולא רצתה להתנהל עם חילוקי דעות עם ממשלת ישראל. "אנחנו ממשיכים להאמין שפתיחת הקונסוליה מחדש יכולה להיות דרך חשובה עבור ארצנו לתקשר עם העם הפלסטיני ולתת להם תמיכה. אנחנו ממשיכים לדון בזה עם שותפינו הישראלים והפלסטינים ונמשיך להתייעץ גם עם חברי קונגרס", אומר פרייס, וסרב לתת לוח זמנים למועד שבו ההבטחה לפלסטינים עשויה להתממש.

"בינתיים, ברגע זה ממש, יש לנו צוות מסור של עמיתים הפועלים בירושלים ביחידה שלנו לענייני פלסטינים המתמקדים במעורבות בהסברה לעם הפלסטיני", הוא הוסיף, והודה ש"יש כמה רגישויות ייחודיות לעם הפלסטיני, בעניין המתקן הספציפי הזה".

כזכור, בתחילת השבוע דווח כי במקום פתיחה מחדש של הקונסוליה האמריקאית בירושלים, ארה"ב מכינה צעדים להגברת הקשרים עם הפלסטינים לאחר הקפאת פתיחת הקונסוליה מחדש.

לפי שני פקידים אמריקאים ופלסטינים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ימנה את האדי עמר, סגן עוזר מזכיר המדינה האמריקני לענייני ישראל והרשות הפלסטינית, שמכהן בתפקיד השליח המיוחד לפלסטינים, לאיש הקשר הישיר עם הפלסטינים. עמר יישאר בוושינגטון אך יערוך נסיעות קבועות לאזור ויעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם היחידה לענייני פלסטינים, שהיא כיום סניף בתוך שגרירות ארה"ב בישראל ושוכנת בבניין הקונסוליה הישן בירושלים. כך מדווח אתר Times Of Israel.

הדיפלומטים של הקונסוליה האמריקאית התנהלו עצמאית מאנשי השגרירות, עד שנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ סגר את המשרד לענייני הקשר עם הפלסטינים ב-2019. בצעד שמטרתו להפריד שוב בין הדיפלומטים המשרתים את הפלסטינים לאלה המשרתים את הישראלים, המשרד החדש יתחיל לדווח באופן רשמי ישירות לעמר בוושינגטון, ולא לשגריר ארה"ב בישראל, כך אמרו גורמים אמריקאים ופלסטינים.

דיפלומט אמריקאי אמר ל'טיימס אוף ישראל' בדצמבר האחרון כי אנשי הקונסוליה כבר דיווחו למעשה ישירות לוושינגטון, אך המהלך מעולם לא פורסם או הוכרז. שני הגורמים ששוחחו עם אמרו שממשל ביידן מקווה לסיים את סדרת הצעדים לפני נסיעת הנשיא לישראל שצפויה להתקיים בסוף יוני.

קונסוליה ארה''ב פלסטינים אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד