י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
איומי צמרת

חבר פרלמנט רוסי באיום גרעיני על ארה"ב

אלכסיי ז'ורלב, חבר הפרלמנט הרוסי, פרסם איום גרעיני בטלוויזיה הממלכתית, ואמר כי כל החוף המזרחי של ארה"ב עלול להימחק עם שני טילים חדשים תוצרת רוסיה, כששניים נוספים נחוצים כדי להשמיד את החוף המערבי. ז'ורלב איים "להרוס" 2 מיליון אוקראינים שאותם כינה נאצים "בלתי ניתנים לריפוי"

משגר טילים רוסי: אילוסטרציה
משגר טילים רוסי: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה הרוסי

התקשורת הממלכתית הרוסית פרסמה איום גרעיני חדש ומצמרר על ארה"ב, ומתגאה בכך שפוטין יכול למחוק את כל החוף המזרחי והמערבי עם ארבעה טילים בלבד. אלכסיי ז'ורלב, חבר פרלמנט הבובות של פוטין, שעושה כל מה שפוטין רוצה, פרסם את האיום ביום שני - ואמר "לא יישאר דבר" משני החופים לאחר תקיפות באמצעות הטיל הגרעיני החדש של רוסיה Sarmat 2, וכי ענן הפטריות יהיה "ייראה ממקסיקו".

לאחר מכן פנה ז'ורלב לאיים על 2 מיליון אוקראינים בהשמדה, ותיאר אותם כנאצים 'חסרי מרפא' שלעולם לא ישתכנעו לתמוך במלחמה. זה רק האחרון בשורה ארוכה של איומים שפרסמה התקשורת המגויסת של פוטין בזמן שמשתתפי פאנלים שונים מנסים לעודד תמיכה בפלישתו הפושעת לאוקראינה.

"חבר'ה, אתם כל כך מצחיקים. באילו שיטות אתם בכלל משתמשים?" ז'ורבלב לעג. הוא הוסיף: "אני אגיד לכם במיומנות, שכדי להשמיד את כל החוף המזרחי של ארה"ב, נחוצים שני טילי Sarmat ושני טילים לחוף המערבי, ארבעה טילים ולא יישאר כלום. הם חושבים שענן הפטריות יהיה בגובה רב. ענן הפטריות הזה יראה ממקסיקו".

הטיל Sarmat 2 הוא הטיל הגרעיני מהדור האחרון של רוסיה, הנחשב כמסוגל לשאת עד 15 ראשי נפץ היפרסוניים, פוטין מתגאה בהם שהם מסוגלים להתחמק מכל הגנות הטילים הנוכחיות. למרות שהתפוקה המדויקת של כל ראש נפץ אינה ידועה, מקורות צבאיים רוסיים טוענים כי מדובר ב"יותר משני מגה-טון של TNT" - או יותר מפי 130 מעוצמת הפצצה את האמריקאים ששימשה בהירושימה.

מלחמת אוקראינה רוסיה חוף ארה''ב טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד