י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עם הכיסא

לאור מקרי הירי בבתי ספר: שיעור איך לנעול דלתות | צפו

סרטון ויראלי שהתפרסם ברשתות החברתיות לאחר הירי בבית הספר בטקסס, מדריך כיצד לחסום את דלת הכיתה | המדריך נראה מרים את הכיסא, תוקע את הרגל השמאלית האחורית לידית הדלת, ומסובב את הכיסא לאחור וכך משאיר אותו תלוי

לאור מקרי הירי בבתי ספר: שיעור איך לנעול דלתות | צפו
הכיסא תופס את ידית הדלת צילום: צילום מסך

סרטון המראה אדם המדגים כיצד לחסום במהירות דלת בכיתה עם כיסא במצב בו נמצא יורה פעיל בבית ספר, הפך לוויראלי, והצית ויכוח על בטיחות בית הספר בעקבות הטבח בטקסס. הסרטון בן ה-45 שניות, נראה אדם באפוד צהוב, נותן הדגמה עם כיסא בית ספר מפלסטיק איך לנעול דלתות.

האיש מורה לתלמידים מחוץ למצלמה לשים כדור טניס, או נצנצים, על הרגל השמאלית האחורית של הכיסא, כדי שכולם ידעו שזו הרגל שצריך לחסום את הדלת. לאחר מכן המדריך מרים את הכיסא, תוקע את הרגל השמאלית האחורית לידית הדלת, ומסובב את הכיסא לאחור ומשאיר אותו תלוי.

"והדבר הזה מוצק", אומר האיש באפוד על המחסום המאולתר שלו. "זה לא זז לשום מקום, וזה לקח לי כמה זמן? שתי שניות זהו". המדריך מסיר את הכיסא, ואז מדגים שוב את טכניקת חסימת הדלתות, ומבטיח לקהל שלו שלא ניתן לפתוח את הדלת מבחוץ.

הסרטון פורסם ימים ספורים לאחר שחמוש בן 18 פסיכופת מטקסס פרץ לבית הספר יסודי והתבצר בתוך כיתה, הוא ירה למוות ב-19 תלמידים ושתי מורות, בעוד יותר מ-12 שוטרים המתינו בחוץ לכוחות מיוחדים.

כמה גולשים הביעו ספקנות שטריק הכיסא יעבוד, "אז אתה אומר לי שרובה -AR15 עם 100 כדורים לא יכול לירות על הידית?". "זה כדי לקנות זמן", השיב רוב בו למבקריו. "אלו שניות חשובות במצב של יורה פעיל. אני מקווה שבפעם הבאה, המחלקה של המשטרה לא תהיה מלאה בפחדנים כמו משטרת טקסס".

אחד הגולשים כתב: :"אנחנו לא כועסים על הכנסת הגנה נוספת לבתי ספר. כועסים על כך שזה הדבר היחיד שפוליטיקאים מסוימים טורחים לדבר עליו. הכנסת שומרים חמושים וזכוכית חסינת כדורים בכיתות וחימוש מורים זה לא התשובה, חייבים לטפל בכמות הנשק שמסתובבת חופשי".

ירי טקסס בית ספר ויראלי כסא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד