י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המתווך החדש והדרישות

ציר השיחות נחשף: המגעים בין סער לנתניהו להקמת ממשלה חלופית

בעוד ח"כים שונים מכל סיעות הבית המרכיבות את הקואליציה, קמים חדשים לבקרים עם איומים ודרישות שונות, נדמה כי מאחורי הקלעים ב'תקווה חדשה' מנהלים משא ומתן עם הליכוד על הקמת ממשלה חלופית. מו"מ שנמשך בעקבות התעקשותו של סער על תיק המשפטים ועוד 

ציר השיחות נחשף: המגעים בין סער לנתניהו להקמת ממשלה חלופית
סער ואלקין צילום: Michael Giladi/Flash90

מאז החל המשבר הפוליטי עם פרישת עידית סילמן, משבר שנמשך בכל כמה ימים עם איומים חדשים לפרישות מצד חברי כנסת נוספים, בתקווה חדשה שומרים על פרופיל נמוך, אך מתברר כי מאחורי הקלעים מתקיימות שיחות פוליטיות בין הליכוד לתקווה חדשה להקמת ממשלה חלופית.

על פי הפרסום ב'ידיעות', באמצעות מתווך, יעקב אטרקצ׳י המקורב ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, דנים בליכוד עם גדעון סער על אפשרות להקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית, ממשלה בראשות הליכוד.

בשיחות כבר הגיעו לשלב התפקידים, כאשר הוצע לתקווה חדשה תיק המשפטים עבור גדעון סער ותפקידים בכירים נוספים, זאת כאשר בליכוד דורשים לקבל את תיק המשפטים לידם, כמו כן נודע ל'בחדרי חרדים' כי התפקיד שזאב אלקין שואף לקבל הוא תפקיד יו"ר הכנסת.

בתקווה חדשה אמנם מכחישים, אך זה מתחבר לאיומים של גדעון סער בימים האחרונים סביב העברת חוק יו״ש, אחרי שהוא דורש מהקואליציה לגבש רוב של כל חברי הקואליציה כולל סיעת רעמ שתתמוך בחוק, "אחרת", אמר סער אתמול, "זה אומר שהם לא רוצים בקיום הממשלה והקואליציה".

לא ברור לאן יובילו השיחות האלה, שכן אם גדעון סער יצטרף עדיין חסרה אצבע נוספת להקמת ממשלת ימין עם 61 תומכים, אך הערכה היא שחברים אחרים בסיעת ימינה יבואו כשיראו כי הממשלה נופלת.

יצויין כי מטעם הליכוד נמסר הבוקר בהקשר לדיווח כי "לא מתקיים משא ומתן בין הליכוד לתקווה חדשה".

זאב אלקין גדעון סער הליכוד מפלגת תקווה חדשה משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד