י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נציג ויז'ניץ יחזור

לקראת המשפט: ליצמן התפטר מהכנסת וחותם קריירה פוליטית

תם עידן: יעקב ליצמן מתפטר מהכנסת וחותם קריירה פוליטית ארוכה | בשבוע הבא מתעתד ליצמן להתייצב בפני בית המשפט המחוזי לאשר את עסקת הטיעון עליה חתם עם הפרקליטות בתמורה להתפטרותו מתפקידו | את מקומו בכנסת יתפוס נציג ויז'ניץ יעקב טסלר | כל הפרטים | צפו

לקראת המשפט: ליצמן התפטר מהכנסת וחותם קריירה פוליטית
ליצמן חותם על מכתב ההתפטרות צילום: באדיבות המצלם

23 שנים לאחר שהושבע לכנסת ושבוע לפני משפטו, חבר הכנסת יעקב ליצמן הגיש בשעה האחרונה את מכתב ההתפטרות מהכנסת, ובכך הוא מסיים את הקריירה הפוליטית כנציג חסידות גור בשני העשורים האחרונים.

התפטרותו של ליצמן מגיעה לקראת הדיון הצפוי בבית המשפט המחוזי בשבוע הבא, לפיו ליצמן חתם על הסדר טיעון עם הפרקליטות במסגרת תיק המעדנייה, ובפרשת לייפר, ליצמן יודה בעבירת אמונים, יתפטר מהכנסת וישלם קנס זעום על סך 2800 ש"ח.

ח"כ ליצמן הגיע לכנסת לראשונה בשנת 1999 ומאז כיהן במשך 23 שנים במגוון תפקידים, כיו"ר ועדת הכספים, סגן שר ושר הבריאות ובקדנציה האחרונה כשר השיכון, במהלך רוב השנים עמד בראש מפלגת יהדות התורה ויו"ר אגודת ישראל.

מכתב ההתפטרות

ישלם קנס ויתפטר: נחתם הסדר טיעון בין ח"כ ליצמן לפרקליטות

פרסום ראשון: בגור הכריעו: יצחק גולדקנופף נציג החסידות בכנסת

ליצמן מסכם קריירה פוליטית ארוכה: "אתגעגע לעשייה הציבורית"

רגעים לאחר שחתם על מכתב ההתפטרות, התייחס ליצמן לחשיפת 'בחדרי חרדים' על זהות יורשו יצחק גולקנופף ואמר "הוא איש מיוסד, מכיר את החומר הרבה מאוד שנים גם כעסקן וגם הקים אימפריה ענקית אני בטוח שיצליח". 

צפו:

כהונת ליצמן הייתה מלאה במשברים, פעמיים התפטר מתפקידו בממשלה, בפעם הראשונה התפטר מהממשלה במחאה על עבודות הרכבת בשבת, ובפעם השנייה כמחאה על הסגר שהוטל על השכונות החרדיות במהלך הקורונה.

את מקומו של ליצמן יתפוס עד הבחירות איש חסידות ויז'ניץ, יעקב טסלר שיחזור לכנסת, זו הפעם הראשונה בתולדות אגודת ישראל בו לסיעה המרכזית (גור) לא יהיה נציג מכהן כחבר כנסת עד לבחירות הבאות אז ימונה מחליף מטעם החסידות.

הבוקר (רביעי) פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי בגור הכריעו כי יצחק גולדקנופף יהיה נציג גור בכנסת הבאה, גולדקנופף בן ה-73 מכהן כיום כיושב ראש הוועדה למען השבת ומנהל את רשת הגנים של בית יעקב. 

יעקב ליצמן עסקת טיעון גור יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד