ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בהיקף של מיליונים

הותר לפרסום: בן האדמו"ר לא דיווח על חשבונות בחו"ל - ונעצר

בנו של אדמו"ר מוכר זצ"ל נעצר בחשד לאי דיווח על חשבונות בנק בחו"ל בהיקף של כ-6.3 מיליון ש"ח | עורך דינו טען: "מטרת פרסום שמו - לפגוע בשמו הטוב וכן לפגוע בקהילה אליה הוא משתייך"

הותר לפרסום: בן האדמו"ר לא דיווח על חשבונות בחו"ל - ונעצר
חסידים, ארכיון צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר לפרסום כי בנו של אדמו"ר מוכר זצ"ל, נעצר לפני כשבועיים בחשד שלא דיווח על חשבונות בנק בחו"ל בהיקף של כ-6.3 מיליון ש"ח.

כפי שפורסם בסמוך למעצרו, בן האדמו"ר נעצר במסגרת מבצע ארצי של רשות המסים לחשיפת מחזיקי חשבונות בנק ונכסים בחו"ל. הוא שוחרר בתחילת החודש על ידי בית משפט השלום בתל אביב בתנאים מגבילים, והוטל צו איסור פרסום זמני על שמו. בשבוע שעבר, דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב ערר שהגיש החשוד בעניין פרסום שמו, והתירו לפרסום.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי לטענת העורר, "פרסום שמו עלול לגרום נזק לבני המשפחה שלו, ששניים מתוכם הינם אדמו"רים בחצר חרדית, דבר שיכול לגרום נזק חמור לקהילה כולה במידה ויפורסם שמו".

עורך דינו של בן האדמו"ר טען כי הוא סבור "שאין נסיבות המצדיקות את הפרסום כשלעצמו ומטרתו היא אחת, כדי לפגוע בשמו הטוב של העורר וכן לפגוע בקהילה אליה הוא משתייך". בית המשפט, כאמור, לא קיבל את הערר והתיר לפרסם את שמו.

על פי הבקשה לשחרור בערובה, שהוגשה על ידי פקיד שומה חקירות מרכז, עולה כי במסגרת חילופי מידע בין מדינות בהתאם לנוהל CRS (Common Reporting Standard) התקבל מידע לפיו תושב בני ברק, חשבון בנק בשוויץ עם יתרת זכות גבוהה וכי קיימות בחשבון הכנסות פיננסיות שמקורן בפעילות בחשבון.

בעקבות כך, נפתחה כנגדו חקירה, במסגרתה נתפסו מסמכים רבים מביתו. עוד עולה מהבקשה כי סכום הכספים בחשבון עומד על כ-6.3 מיליון, עליהם לפי החשד לא דיווח כחוק.

כחלק מהמבצע הארצי לחשיפת מחזיקי חשבונות בנק ונכסים בחו"ל, שנערך על ידי חטיבת החקירות והחטיבה המקצועית ברשות, נחקרו עשרות חשודים ששמם נכלל ברשימות בעלי חשבונות בנק שהתקבלו על פי הסכמים לחילופי מידע בין מדינות בהתאם לנוהל CRS, ונחשפו חשבונות בנק רבים בהיקף של מעל 85 מיליון ₪. רשות המסים תמשיך להסתייע במידע המתקבל במסגרת דיווחי ה – CRS לאיתור וזיהוי נכסים לא מדווחים בחו"ל על ידי תושבי ישראל על מנת להביא לחשיפת עברייני מס ולגביית מס אמת.

 

 

 

רשות המסים העלמת מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!