י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כוחות רבים הוזנקו

המשטרה נלחצה: אח ואחות ביימו חטיפה מהסרטים - זו הסיבה

אח ואחות נעצרו בידי המשטרה לאחר שביימו חטיפה וזאת בכדי לנסות ולהקל על עונשו של אחיהם שהורשע בהברחה של 12 נשקים מגבול לבנון במסווה של ביצוע עבודות חקלאיות

המשטרה נלחצה: אח ואחות ביימו חטיפה מהסרטים - זו הסיבה
חטיפה מבויימת צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עצרה אח ואחות, לאחר שביימו חטיפה מהסרטים. השניים החליטו לנסות ולהקל על עונשו של אחיהם, שהורשע בהברחה של 12 נשקים מגבול לבנון במסווה של ביצוע עבודות חקלאיות - ולשם כך ביימו את החטיפה.

ביום ראשון לפנות בוקר התקבלה הודעה במוקד 100 של משטרת ישראל על חטיפה של גבר ודרישת כופר בשווי של כחצי מיליון שקלים עבורו. לדברי המתלונן - אחיו של ה"חטוף" - הוא קיבל הודעה בוואטסאפ אחרי חצות ממספר טלפון שאינו מוכר, עם תמונה של אחיו כשהוא כפות ועיניו מכוסות ביריעת בד בצבע שחור. לצד התמונה נכתב כי על המשפחה לשלם חצי מיליון שקלים עבור אחיהם, ואם יפנו למשטרה או לתקשורת - יקבלו אותו ב"חתיכות".

הפתק שאותר

עם קבלת התלונה, כוחות משטרה רבים החלו בסריקות וחוקרי הימ"ר של מחוז צפון פתחו באיסוף ממצאים ופעולות חקירה לאיתור החטוף. לקראת השעה 03:30 לפנות בוקר, עוד באותו הלילה, כוחות משטרה איתרו את הרכב של החטוף חונה ליד מפל סהר, ובתוכו הטלפון, הארנק של החטוף - וגם פתק. הפעם הופיעה בו דרישה לשלם כופר בשווי של מיליון שקלים עבור החטוף.

חוקרי מז"פ הוזנקו למקום, דגמו טביעות אצבע, אספו מממצאים פורנזיים וחקרו את הזירה - כשלפתע הגיח מהשיחים גבר כשהוא יחף, מדדה ונראה חבול. בתשאול של חוקרי המז"פ הוא סיפר להם כי נחטף אתמול בלילה" לדבריו רכב איסוזו חסם לו את הדרך ושני אנשים באיומי נשק הורו לו לצאת מרכבו והכניסו אותו לרכבם, קשרו את ידיו וכיסו את עיניו ובהמשך החזירו אותו חזרה לאזור שממנו הוא נחטף כשהם דורשים ממנו לדאוג להביא להם חצי מיליון שקלים.

חטיפה מבויימת

ה"חטוף" נלקח לתחנת המשטרה בקצרין ולאחר מספר פעולות חקירה והגירסה שלו שעוררה את חשדם של חוקרי הימ"ר עלה כי הוא בדה את סיפור החטיפה יחד עם בני משפחתו - כדי שבית המשפט יקל בעונשו של אחיו. ה"חטוף" ובני משפחתו ניסו להוכיח לבית המשפט כי אחיהם נסחט על ידי גורמים עבריינים בכירים, וזו הסיבה שביצע את ההברחה ולכן יש להקל בעונשו.

החטוף, יחד עם אחותו החשודה כי סייעה לו, נעצרו בגין חשד למסירה הודעה כוזבת בידוי ראיות וניסיון להשפיע על הליך שיפוטי. מעצרם הוארך עד ליום שישי הקרוב בבית משפט השלום בקריית שמונה. בעקבות הדיווח הכוזב על חטיפה, הופעל נוהל חירום בשל חשש לחיי אדם: כוחות משטרה הוקפצו לשם חיפוש אחרי האיש ובוזבז זמן יקר של כוחות הביטחון ובכוונת המשטרה בנוסף להגשת כתב אישום לבקש מהפרקליטות להגיש תביעה אזרחית בגין הוצאות החיפוש אחריהם.

 

משטרת ישראל ניסיון חטיפה קרבן סחיטה הברחת נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד