י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המדינה רואה בכל מקרה

הטכנולוגיה ניצחה: הסוף למדבקת הטסט המוכרת

המדבקה העגולה שמודבקת על השמשה הקדמית של הרכב ומודיעה כי הרכב עבר את ה'טסט' לא תונפק החל מהשנה הבאה. מאחר והמידע על כלי הרכב זמין בכל מקרה בכל ניידת משטרה

הטכנולוגיה ניצחה: הסוף למדבקת הטסט המוכרת
מדבקות טסט צילום: בחדרי חרדים

אחרי כרטיסיית האוטובוס, הטלכרט והאסימון, עוד סמל ישראלי מפסיד לטכנולוגיה: משרד התחבורה מבטל את אחד המפגעים האסתטיים הבולטים והמיותרים בתחום הרכב: מדבקת השמשה הצבעונית והעגולה המעידה שהמכונית עברה בהצלחה את מבחן הרישוי השנתי (טסט) כך מדווח העיתונאי אודי עציון ב'כלכליסט'.

שרת התחבורה מרב מיכאלי קיבלה את המלצות גורמי המקצוע במשרדה ומשנת 2023 תבוטל הנפקת המדבקה לנהגים. אף על פי שהחוק מחייב את ביצוע המבחן השנתי וקיימות הוראות ברורות לגבי אופי הדבקת המדבקה על השמשה, לא הייתה למעשה חובה חוקית לעשות זאת, וגם לא ענישה למי שלא הקפיד על כך. זאת בניגוד, למשל, לענישה בגין אי־ביצוע המבחן עצמו.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', בשנים האחרונות הפכה התקנה למיותרת לגמרי. המידע על כלי הרכב מוזן ישירות ממכון הרישוי למחשבי משרד התחבורה וזמין לכל שוטרת ושוטר, מה שמייתר את הצורך במדבקה. המשטרה גם משתמשת היום במערכת "עין הנץ" השנויה במחלוקת, שקוראת לוחיות רישוי ויכולה להתריע על נהג שנוסע ללא טסט בתוקף. למעשה כל אדם יכול לבדוק באתר משרד התחבורה, לפי לוחית הרישוי, אם לכלי רכב מסוים יש טסט בתוקף או שלא.

על רקע זמינות המידע ביטל משרד התחבורה עוד ב־2018 את חובת נשיאת רישיונות הנהיגה והרכב בכל נסיעה. גם בנושא זה הטכנולוגיה מאפשרת צפייה במידע מעודכן אונליין מן המסוף המותקן בכל ניידת ובכל מכון רישוי. ההתקדמות הטכנולוגית הובילה גם לביטול הטסט השנתי למכוניות חדשות, כאשר רכב בבעלות פרטית מחויב לעשות זאת לראשונה רק שלוש שנים אחרי שעלה לכביש, ורכב בבעלות חברת ליסינג או השכרה אחרי שנתיים. אגרת הרישוי היקרה ניגבת כמובן.

טסט משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד