ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
העתירה שכמעט וסיבכה את העניינים

ראש הלשכה של כהנא עוזב את הכנסת ועובר לאגף הגיור

בצל הקשיים בהעברת רפורמת הגיור, ראש הלשכה של סגן השר לשירותי דת נבחר לכהן בתפקיד מנהל מערך הגיור. מאחורי הקלעים היה חשש שהמינוי ידחה בזמן ארוך עקב עתירה של אחד המועמדים - אלא שבית הדין הציע פשרה, והמדינה הסכימה | הפרטים המלאים

ראש הלשכה של כהנא עוזב את הכנסת ועובר לאגף הגיור
מתן כהנא צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פרסום ראשון: ראש הלשכה של סגן השר מתן כהנא נבחר היום (רביעי) לכהן בתפקיד מנהל מערך הגיור, זאת בצל הקשיים בהעברת הרפורמה. קודם לכן היה חשש שהמינוי לא יקרה בעקבות עתירה שכמעט וסיבכה את העניינים.

מדובר במינוי זמני למנהל מערך הגיור בצל אי ההתקדמות של הרפורמה שתכנן סגן השר מתן כהנא, שקיבל את הסמכויות של המשרד לשירותי דת אחרי שהתפטר. לאחר שהמנהל הקודם אפי אלון קודם לתפקיד אחר במשרד ראש הממשלה, במשרד ראש הממשלה הוציאו מכרז לתפקיד בחודש פברואר.

אל המכרז נגשו מספר אנשים להציג מועמדות, מתוכם, 9 מועמדים הגיעו אל פיתחה של ועדת האיתור, שבראשה עומד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לאחר שנמצא כי הם מתאימים לתנאים. בין אלה שהגיעו אל הועדה הוא יוחאי רביבו, ראש הלשכה של מתן כהנא, שכיהן גם כראש לשכתה של השרה לשעבר עמר ינקלביץ', אשר הגיש מועמדות למכרז לפני כמה חודשים.

יוחאי רביבו

הוועדה הייתה אמורה להתכנס ביום שני בשבוע שעבר, אלא שעתירה של אחד מהמועמדים שלא הצליחו להגיע לוועדת האיתור סבכה את העניינים. אחד מאלה שהגישו מועמדות ולא הגיעו לפתחה של הועדה - ערער על ההחלטה לבית הדין לעבודה שבירושלים.

המערער, לואי ליפסקי, אשר מכהן בתפקיד מרכז תוכניות עבודה באגף הגיור, ערער בתחילה אך נדחה בטענה שהוא אינו עומד באחד מהתנאים. הוא לא ויתר, ובתגובה נציבות המדינה הודיעה שהיא בחנה שוב את מועמדתו אך מצאה כי אין לו "את הניסיון הנדרש בניהול תקציב כפי שנדרש בתנאי הסף".

בעקבות תשובת הנציבות, הוא הגיש שוב ערעור ובקשה דחופה לצו מניעה. ביום ראשון שעבר, יום לפני הדיון שהיה אמור להתקיים בוועדת האיתור לתפקיד, התקיים דיון בבית הדין לעבודה. לאחר הדיון, בית הדין לעבודה קיבל את עתירת ליפסקי, החליט לבטל את הכינוס של ועדת האיתור, שהיה אמור להתכנס כאמור יום אחרי הדיון ולהקפיא את כינוסה.

החלטת בית הדין

אך בעקבות החשש שהמינוי יתקע כך במשך כמה חודשים, ולא יהיה מי שינהל את מערך הגיור - בית הדין גיבש פשרה, לפיה ועדת האיתור תתכנס תוך חודש ימים מההחלטה כדי לבחור את המינוי, והעותר ליפסקי יהיה גם הוא בין המועמדים וייגש בפני ועדת האיתור.

המדינה, לפי גורם מעורה בפרטים, ערערה לבית הדין הארצי אך משכה את העתירה, שוב, מהחשש של תקיעת ההליך, והחליטה לקבל את הצעת בית הדין. היום התקיים סבבי הראיונות למועמדים לכל המועמדים, כולל ליפסקי.

המועמד שנבחר היום, כאמור, הוא ראש הלשכה של כהנא, שיסיים את תפקידו בכנסת. בלשכת הח"כ מ'ימינה' טוענים שהוא לא היה מועמד מטעם סגן השר לתפקיד, וכי רביבו ניגש לתפקיד על דעת עצמו.

מתן כהנא גיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד