כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עשרות אלפי מתים

מאבק נגד הזמן: במריופול מנסים למצוא ולקבור את המתים

מספר הגופות בעיר מריופול עצום. פטרו אנדריושצ'נקו, יועצו של ראש העיר העריך כי 22,000 נהרגו בחודשיים של קרבות. עם זאת, האחראי בעיר על טיפול בגופות, טוען כי יש בעיר קרוב ל-50,000 הרוגים

מאבק נגד הזמן: במריופול מנסים למצוא ולקבור את המתים
בניין שהופץ במריופול צילום: מתוך הטלגרם של MARIUPOLNOW

לאחר התקיפה של רוסיה על העיר מריופול, עשרות אלפי אנשים מנסים לזהות את יקיריהם לפני שיהיה מאוחר מדי. מספר הגופות במריופול עצום, פטרו אנדריושצ'נקו, יועצו של של ראש עיריית מריופול באוקראינה, העריך כי 22,000 מתו בחודשיים של קרבות. עם זאת, אדם שאחראי על הנסיונות למצוא את השמות של ההרוגים, אמר ל'גארדיאן' כי הסך הכל קרוב יותר ל-50,000 הרוגים.

אנשים שיודעים היכן קבורים יקיריהם מנווטים את עצמם בתהליך הקבורה הכאוטי תחת הרשויות החדשות שמונו על ידי הרוסים הכובשים. אחרים מבלים את ימיהם בקבוצות חדשות ברשתות החברתיות בנסיון לדלות מידע, וחוששים שאולי לעולם לא ימצאו את גופות יקיריהם, אחרים מפרסמים תמונות וסרטונים של סימני קברים, כמו גם תמונות של רשימות מתים בכתב יד עם מקומות קבורה, שנכתבו על ידי אלמונים.

כשהטמפרטורות עולות ככל שמתקרב הקיץ, ריח הגופות נודף ברחובות מסוימים, כך אמרו תושבים ל'גארדיאן' ששוהים בעיר. יש גופות שעדיין לכודות מתחת להריסות או בדירות או קבורות בקברים מאולתרים רדודים או קברי אחים, שנראה שכמה מהם סומנו בצורה גרועה או אפילו לא מסומנים, אחרים נותרו ברחוב ונרקבו, וייתכן שחלקם התפוררו לאחר שנפגעו ישירות או נשרפו.

יוליה, שעזבה את מריופול לרוסיה לפני שנים רבות, אמרה כי גילתה דרך חבריה לכיתה לשעבר בטלגרם שאביה מת בדירתו בסוף מרץ. שכנו של אביה סיפר שעטף אותו בשמיכה, הוציא אותו החוצה במריצה והשאיר אותו ליד הבניין שלהם.

"השכן לא קבר אותו כי זה לא היה בטוח. אולי אנשי כוחות החירום לקחו את הגופה מאוחר יותר כי היא התחילה להתחמם וכלבים רעבים התרוצצו בכל מקום. אפילו צפיתי בסרטון של כלבים אוכלים גופות, זה פשוט נורא. אני מפחדת אפילו לחשוב על זה" אמרה יוליה.

מאז הכריזה רוסיה על ניצחון באפריל, מריופול עברה לשליטתה של "הרפובליקה העממית של דונייצק". הרשויות החדשות אומרות כי קרובי משפחה יכולים לתת דגימות DNA לזיהוי, מה שמצביע בתיאוריה על כך שהם אוספים דגימות מהגופות. אבל אדם שעובד בקבורה אמר שלא שמע על נוהג כזה או מאגר מידע כזה. אם לא יאספו דגימות DNA, אלפי גופות עלולות לעולם לא להיות מזוהות, והממדים והאמת של מה שקרה במריופול לעולם לא יוודעו. שלטונות אוקראינה מאשימים את רוסיה בשימוש בקברי האחים כדי לכסות את פשעיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול קבר אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד