י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אנטישמיות מחליאה

התלמידים תובעים את ביה"ס: "המנהל תמך בנאצים ושנא יהודים"

סטודנטים באוסטרליה תובעים את המוסד בו למדו שנים קודם לכן, בגין "תרבות מנורמלת של אנטישמיות". התלמידים תובעים את בית הספר על כך שהמנהל תמך בנאצים. הם טוענים שהם היו נתונים לשנים של בריונות אנטישמית, אפליה ורשלנות

שוטרים במלבורן: אילוסטרציה
שוטרים במלבורן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

מנהל בית ספר במלבורן הואשם בבית המשפט בנאומים המעודדים נאצים, ועל כך שכינה את העם היהודי 'תת-אנושי' ולא הגן על תלמידיו מפני אפליה גזעית. חמישה סטודנטים לשעבר בקולג' של ברייטון במלבורן אוסטרליה, תובעים את בית הספר בטענה שהם היו נתונים לשנים של בריונות אנטישמית, אפליה ורשלנות. כך קבעה השופטת דבי מורטימר.

התלמידים, ששמם לא פורסם, טוענים כי חוו בריונות פיזית ומילולית מצד תלמידים ומורים בין השנים 2013 ל-2020. בתביעה מצויים גם המנהל, ריצ'רד מינאק, ושני מורים. בית הספר היה מלא בכתובות צלב קרס שצוירו על ידי התלמידים.על שולחנות הכתיבה, כך אמר עורך הדין של התלמידים אדם באט לבית המשפט הפדרלי ביום רביעי. לדבריו, התלמידים עשו הצדעות נאציות.

על פי החשד, מינאק נאם מספר רב של נאומים המעודדים את אביו וסבו שהיו להם קשרים עם הצבא הגרמני במהלך מלחמת העולם השנייה, "הוא תמך באביו הנאצי שלטענתו היה אדם טוב ולפחות פעם אחת התייחס ליהודים כתתי-אדם" אמר עורך הדין.

שני תלמידים טוענים שהם הוחזקו באיומי סכין או הותקפו על ידי תלמידים שלא נענשו. אחד אמר שמורה לא הרשה לו לחבוש כיפה, אחר טוען שנאמר לו להסיר את שרשרת המגן דוד שלו. אחר אמר שאסור להם להשלים פרויקט על ראש ממשלת ישראל לשעבר בנימין נתניהו.

"ארבעה מתוך חמישה מהלקוחות שלי נאלצו לעזוב את ברייטון באמצע שנת לימודים כי סביבת בית הספר העוינת הייתה בלתי נסבלת", אמר באט. "אנחנו מדברים כאן על תרבות מנורמלת של אנטישמיות", עורך הדין של התלמידים אמר כי כישלון בית הספר להגן עליהם סותר את חוק האפליה הדתית והפר את אמנת האומות המאוחדות בדבר זכויות הילד.

"הם לא הרגישו שהם יכולים להיות יהודים בגלוי בבית הספר", אמר. עורך הדין מטעם ההגנה כריס יאנג אמר שבית הספר ושאר המשיבים הכחישו את כל ההאשמות שהובאו נגדם.

מלבורן אוסטרליה נאצי הצדעה נאצית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד