כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בהשתתפות גדולי ישראל

מרגש: הילד שנמלט מאוקראינה ריגש את 150 נערי הבר מצווה

למעלה מ-150 תלמידי רשת 'שובו' התכנסו לשמחת בר מצווה מרגשת, שנחגגה בירושלים בראשות גדולי ישראל. במהלך האירוע, נער פליט מאוקראינה, שעלה לארץ לפני מספר שבועות ומתחנך ברשת 'שובו', סיפר את השתלשלות הבריחה מהמדינה המופגזת

מרגש: הילד שנמלט מאוקראינה ריגש את 150 נערי הבר מצווה
מעמד בר מצווה לילדי שובו צילום: באדיבות המצלם

שמחת בר מצווה מרגשת נערכה אתמול (שלישי) ליותר מ-150 תלמידי רשת 'שובו', שנכנסים בשנת הלימודים הנוכחית תחת עול התורה והמצוות.

השמחה המרגשת, בה השתתפו גדולי ישראל לצד שורה של רבנים ואישי ציבור רבים, נערכה בשעות הבוקר בעיר ירושלים ובמהלכה קיבלו התלמידים מתנה יקרת ערך – טלית וזוג תפילין. לאחר מכן נערך ריקוד של שמחה עם תלמידי הבר מצווה.

בין תלמידי הבר מצווה היה גם ילד שעלה מאוקראינה המופגזת לפני מספר שבועות. הנער הפליט ממזרח אירופה ריגש את הציבור כאשר תיאר את רגעי האימה במהלך הבריחה מאוקראינה ואת רגעי האושר כשדרך על אדמת ארץ הקודש. בסיום דבריו המרגשים, הנער הודה לבורא עולם על כך שהוא זוכה היום ללמוד ברשת 'שובו'.

המעמד המרגש נפתח עם דברי ברכה וחיזוק של הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל, משגיח ישיבת מיר בירושלים, שבירך את הנערים ואמר להם כי חיים מלאים בלימוד תורה הם חיים מלאי אושר.

לאחר מכן נשא דברים נרגשים הגאון רבי בן ציון הכהן קוק שהסביר לנערי הבר מצווה את פירוש ומשמעות נוסח ברכת הכהנים. בסיום דבריו בירך את הנערים בנוסח ברכת הכהנים.

במעמד השתתף גם האדמו"ר רבי משה אבוחצירא שהסביר לתלמידי הבר מצווה את חשיבות מצוות הנחת תפילין ואת ההשפעות שמגיעות משמיים למי שמקפיד בה.

גולת הכותרת של השמחה המרגשת היה מעמד קבלת עול מלכות שמיים, כאשר מאות התלמידים הכריזו בהתרגשות "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד", יחד עם האדמו"ר רבי משה אבוחצירא.

אורח הכבוד של השמחה היה הרב הראשי לשעבר הגאון רבי ישראל מאיר לאו, שריתק את מאות הנאספים לנאום עוצמתי וסוחף על גודל השמחה של קבלת עול מלכות שמיים. הוא הסביר לתלמידים כי בדרך כלל אנשים חוגגים כשהם "מסיימים" משהו; מסיימים את השירות בצבא, מסיימים את הלימודים באוניברסיטה, מסיימים את שנות העבודה בדרך לפנסיה - אבל את הבר מצווה חוגגים כש"מתחילים" משהו, כשמתחילים דרך חיים חדשה. זה מסביר, אמר הרב לאו, את חשיבות קבלת עול מלכות שמיים ואת השמחה הגדולה שבקבלת עול התורה והמצוות.

הרב לאו הזכיר גם את הנגיד הרב חיים (הארי) שימל ז"ל שתרם מהונו להחזקת התורה בכל העולם, ובמיוחד לרשת 'שובו'.

במהלך השמחה הקריא הגר"י קניג, רו"מ כנסת ישראל, בפני חתני השמחה את ברכת נשיא הרשת המשגיח הגאון רבי חיים וואלקין, שנבצר ממנו להשתתף בשמחה. כך גם את ברכת חברי נשיאות הרשת מארה"ב הגר"ר פיינשטיין והגר"א ברודני.

הרב קניג ציין גם את מסירות הנפש של ראשי הנהלת רשת 'שובו' מארה"ב ומישראל, למען רווחתם הגשמית ופריחתם הרוחנית של תלמידי הרשת.

באירוע נשא דברים גם מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין שתיאר את ההתרגשות הגדולה כאשר 200 צעירי הצאן מוכנים לקבל את עול התורה והמצוות ואמר כי "ראויים תלמידי 'שובו' שאנחנו נתברך מהם".

רגעים מרגשים נרשמו באירוע כאשר נערך מעמד זיכרון מיוחד לזכר ידיד רשת 'שובו', הנגיד הרב חיים (הארי) שימל ז"ל, בראשות ראש ישיבת היכל התורה הגאון רבי צבי קושלבסקי שהפליא בגודל מעלת החזקת התורה, בה הצטיין הנגיד הרב שימל ז"ל.

מנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן נשא דברים קצרים וציין את ידידותו ומסירותו של הרב שימל לרשת 'שובו', וכן גם הזכיר לטובה את ידידו הקרוב הרב הראשי לשעבר הגאון רבי ישראל מאיר לאו.

שובו בר מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד