י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הותר לפרסום

כטב"מ מצרי חדר לישראל והופל ע"י מטוסי קרב

דובר צה"ל מפרסם כי ביום שני השבוע מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו כלי טיס בלתי מאויש. מתחקיר עולה כי כלי הטיס המצרי איבד שליטה בשל תקלה וחצה לישראל. הוא הופל בתיאום עם המצרים

כטב"מ מצרי חדר לישראל והופל ע"י מטוסי קרב
אילוסטרציה צילום: לוקהיד מרטין

מטוסי קרב יירטו בתחילת השבוע (ב׳) כלי טיס לא מאויש בנגב, סמוך להר שגיא. כך מתיר היום (רביעי) לפרסום דובר צה"ל. לפי הדייוח, כלי הטיס התגלה ונעקב ברציפות עד שיורט לאחר שחצה לישראל.

דובר צה"ל מוסר כי מתחקיר ראשוני עולה שמדובר בכלי טיס מצרי שאינו חמוש, אשר איבד שליטה בשל תקלה וחצה לישראל. מטוסי קרב יירטו את כלי הטיס לאחר תאום עם המצרים.

שר הביטחון גנץ חשף לפני מספר חודשים כי איראן ניסתה להעביר חומרי נפץ מסוריה לגורמי טרור באיו"ש באמצעות כלי טיס בלתי מאויש. בכנס שנערך באוניברסיטת רייכמן אמר גנץ כי "איראן מבקשת להפוך להגמון אזורי ולאחר מכן לעולמי, ולהשליט אידיאולוגיה קיצונית". עוד חשף גנץ בסיסים בשאבהאר ובקשם, בדרום איראן המשמשים לתקיפות בים על ידי כטב"מים.

בנאום שפנה לעולם - הציג שר הביטחון את שיטות הפעולה של איראן ואת בסיס שאיפתה להפוך להגמון עולמי שיכפה את האידיאולוגיה הרדיקלית שלה. גנץ הדגיש את שיתוף הפעולה והברית החשובה עם ארה"ב ומדינות העולם.

גנץ חשף, כי איראן מבצעת תקיפות באמצעות כטב"מי נפץ באמצעות שלוחיה וגם משטחה והציג שני בסיסים מרכזיים באזור שאבהאר ובאי קשם בדרום איראן, שמהם בוצעו פעולות לעבר המרחב הימי ושבהם ממוקמים גם היום כטב"מים תוקפים מתקדמים מסוג שאהד.

עוד אמר גנץ, כי "איראן פועלת גם מחוץ לאזור, מעבירה נפט ואמל"ח לוונצואלה, מפעילה את כוח קודס בדרום אמריקה ומנסה להחדיר את השפעתה לאפגניסטאן. הטרור האיראני מקודם באישור המנהיג חמינאי ותחת דירקטיבת צמרת המשטר. אחד הכלים המרכזיים הוא כטב"מים, כלי נשק מדויק, שיכול להגיע למטרות אסטרטגיות בטווח של אלפי קילומטרים, ובכך היכולת הזו מסכנת כבר היום את המדינות הסוניות, כוחות בינלאומיים במזרח התיכון וגם מדינות באירופה ובאפריקה."

בהמשך חשף שר הביטחון: "בחודש פברואר 2018, שיגרה איראן כטב"מ מסוג שאהד 141 משדה התעופה T4 בסוריה, שנשא חומר נפץ מסוג TNT. הכטב"מ יורט סמוך לבית שאן ויעדו היה להבנתנו גורמי טרור ביהודה ושומרון. איראן לא רק משתמשת בכלי טיס בלתי מאויישים כדי לתקוף, אלא גם בכדי לבצע העברות אמל"ח לשלוחיה".

כלי טיס בלתי מאויש מצרים חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד