כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

עמותת אור ירוק ורשת בתי הספר של חמ"ד פועלים למען חופשה בטוחה

תלמידי רשת החינוך חמ"ד חזרו לבתי הספר ליום אחד בכדי לפעילות מיוחדת בנושא בטיחות בדרכים. עמותת אור ירוק: "חודשי הקיץ הם החודשים המסוכנים ביותר לילדים בדרכים".

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



כ-150 בתי ספר ברשת חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) חזרו ליום אחד מחופשת הקיץ, וקיימו הדרכות ופעילויות בנושא זהירות בדרכים בחופש, תחת הסיסמא: "ונשמרתם מאד לנפשותיכם". ביום שלישי, 9.7.13, הגיעו המורים והתלמידים לבתי הספר בכל רחבי הארץ לפעילות המשותפת לרשת ולעמותת "אור ירוק".

רשת חמ"ד רואים עצמם לא כרשת בתי ספר רגילה אלא כבית חינוך כמשפחה. לכן, החינוך מבחינת המורים אינו מסתיים עם תחילתו של החופש הגדול אלא ממשיך גם בחודשי הקיץ. במסגרת הפעילויות, הדריכו המורים את התלמידים בנושאים כמו חצייה בטוחה של הכביש, נסיעה בטוחה באופניים, חגירת חגורות בטיחות ועוד. לאחר ההדרכות, התלמידים יצאו למרכזי הערים וחילקו חומרי הסברה בקרב הקהילה בנושא חופשה בטוחה.

מדי שנה בחודשי הקיץ (יוני, יולי, אוגוסט) נפגעים כ- 2000 ילדים. מטרת הפעילות ברשת חמ"ד, היא לצמצם את היפגעות הילדים בחופש הגדול ולהפחית את מספר הילדים ההרוגים בתאונות דרכים. בחודשי הקיץ, הילדים נמצאים ללא מסגרת ורבים מהם נמצאים רוב שעות היום מחוץ לבתיהם, מצב המעלה את הסיכון שלהם להיות מעורבים בתאונת דרכים. לכן, יש לוודא כי הילדים שומרים על כללי הזהירות גם בחודשי הקיץ באמצעות פעילויות שונות ותזכורת לגבי כללי הבטיחות בדרכים בחודשים בהם הם לא נמצאים בבתי הספר.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חזרתם לבית הספר של המורים והתלמידים ברשת חמ"ד במהלך החופשה היא מבורכת. חודשי הקיץ הם החודשים המסוכנים ביותר לילדים בדרכים. פעילויות אור ירוק בחודשי הקיץ נועדה למנוע היפגעות ילדים בתאונות דרכים במהלך החופשה בכדי שכל התלמידים יחזרו בשלום לשנת הלימודים הבאה".

אברהם ליפשיץ, ראש מינהל חמ"ד: "לפעילות המשותפת של עמותת אור ירוק וחמ"ד יש ערך עליון במיוחד בחופשת הקיץ. כאשר תלמידי חמ"ד מ- 150 בתי ספר מגיעים עם הוריהם באמצע חופשת הקיץ בכדי ללמוד על כללי הבטיחות בדרכים, יש בכך כדי ללמד על החשיבות הרבה שניתנת לנושא והבנתם של ההורים כי פעילות זו יכולה למנוע את היפגעותם של ילדיהם בתאונות דרכים".

אור ירוק זהירות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד