כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
הסתער על האולפנים

סער מכחיש מו"מ עם הליכוד, אך מסרב להחרים את נתניהו

שר המשפטים גדעון סער התייצב הערב באולפני הטלוויזיה והכחיש כי הוא מנהל מגעים עם הליכוד להקמת ממשלה חלופית. בראיון שהעניק לשלוש מהדורות החדשות, אמר סער כי "אין ולא היה משא ומתן עם הליכוד". אולם נמנע מלהתחייב מפורשות כי לא יישב בעתיד עם נתניהו

סער מכחיש מו"מ עם הליכוד, אך מסרב להחרים את נתניהו
גדעון סער צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר המשפטים גדעון סער הכחיש הערב (רביעי) את המשא ומתן עם הליכוד, בראיון שנתן הערב לחדשות 12, אמר סער "לא אני ולא אלקין ניהלנו מגעים עם הליכוד. אני מאמין שצריך לעשות את המירב על מנת למנוע בחירות מיותרות. החלופה הכי פחות רעה היא המשך הכהונה של הממשלה הנוכחית - אבל אם היא מושלת, זו לא הישרדות". עם זאת, סער התחייב לומר בצורה מפורשת כי לא ישב עם נתניהו גם אם החלופה היא בחירות - והסתפק באמירה ש"עמדתו (מאז הבחירות) לא השתנתה".

סער, הסתער על האולפנים והעניק ראיונות בשלושת הערוצים הגדולים. "אני היחידי שלא שיחק על שני המגרשים", אמר סער, ב'חדשות 13', "נתניהו הציע לי להיות ראשון ברוטציה וקיבלתי החלטה לטובת המדינה. אין מו"מ ולא היה. אמרתי שאין שבוע שלא מגיעים שליחים והצעות. יש אירוע שחיברו אותו בצורה צינית כדי לפגוע בתקווה חדשה וכדי לפי הערכתי להביא לכך שאולי יצליחו למצוא עריק אחר כי בתקווה חדשה אין עריקים ולא יהיו ורצו להשתמש בפייק ניוז הזה כדי להביא מישהו אחר".

בראיון ל'כאן חדשות', שר המשפטים התייחס למשבר בקואליציה סביב חוק יהודה ושומרון. "יש חברי כנסת בקואליציה שמבחינתם החלטות ממשלה זו אפילו לא המלצה, וכל שבוע הם פותחים מחדש את השאלה אם הם מוכנים להצביע בעד חוק כזה או אחר", אמר סער. "זו תופעה בלתי נסבלת וזה מה שפוגע בממשלה. המאבק על החוק הוא המאבק על קיום הממשלה. מי שלא יהיה מוכן להצביע בעד החוק - מפרק את הממשלה. יש כאן נושא של תוהו ובוהו שעלול להיווצר בכל מדינת ישראל וביהודה ושומרון כתוצאה מאי העברת החוק".

סער גם תקף את האופוזיציה בנושא, ואמר כי היא נוהגת "באופן מופקר וחסר אחריות. אם הם חושבים שכתוצאה מזה שהם יפילו את החוק הזה יהיה להם רווח פוליטי – הם טועים".

על התנגדות ברע"ם אמר השר: "כשרע"ם הצטרפה לקואליציה היא אמרה שהיא יכולה לתמוך בכל אותם הסדרים בסיסיים שקיימים מאז ומעולם, ולהתמקד בסוגיות האזרחיות. אם זה לא נכון – אז המשמעות היא שהממשלה אינה יכולה להעביר דברים יסודיים, ואת הדבר הזה אי אפשר לטאטא מתחת לשטיח"

"הקואליציה תפקדה והממשלה עשתה עבודה טובה", ענה סער ב'חדשות 13' על השאלה האם הלקח הוא שאי אפשר לנהל קואליציה עם מפלגה ערבית, "זה סוד גלוי שהדברים לא נראים ככה בחודש האחרון. זה לא רק סיעה, יש ח"כים בודדים שנוהגים ככה. אני מחויב לממשלה הזו ומעל לזה לטובת המדינה. אם אגיע למסקנה כזו, אני אבוא בגלוי ואומר את זה. אני עדיין מקווה שכל 60 הח"כים בקואליציה יצביעו על החוק הזה. אם יש 60 מחויבים, הכול אפשרי".

על סעיף השוחד בתיק 4000, אמר שר המשפטים: "אין לי שום כוונה להתייחס למשפטו של נתניהו, תיק תלוי ועומד. הלכתי לבחירות עם נתניהו אחרי שהוגש נגדו כתב אישום. כשנתניהו שעבד את כל המדינה לצורך האינטרסים האישיים שלו כמו שהוא עושה עכשיו שהוא מתנגד לחוק יו"ש, הוא פועל נגד ליבת האינטרס של מדינת ישראל והאידיאולוגיה של הליכוד אך ורק מטעם פוליטי".

גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד