כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"החזיר אותי לימים האפלים"

בגיל 98: הפליטים הקשישים חגגו יום הולדת

בקישינב שבמולדובה חגגו היום יום הולדת לשני פליטים שחולצו מאוקראינה. החיים של שניהם ניצלו בזכות חילוצם במסירות נפש. בימים הקרובים הם יעלו בטיסת חילוץ לישראל

בגיל 98: הפליטים הקשישים חגגו יום הולדת
העוגה החגיגית צילום: דוברות זק״א

בקישינב שבמולדובה חגגו היום (רביעי) יום הולדת לשני פליטים שחולצו מאוקראינה ומטופלים במתחם של זק"א והקרן לידידות. חייהם של השניים ניצלו בזכות חילוצם, בימים הקרובים הם יעלו בטיסת חילוץ לישראל.

ילנה בת ה-98 ניצולת השואה, הגיעה למתחם זק"א מאודסה. ילנה נולדה בעיירה קטנה באוקראינה, בזמן מלחמת עולם השנייה הייתה בת 17 ויחד עם הוריה הוגלתה לקזחסטן, שם שרדו בנס, ובדרכים לא דרכים שבו בסיום המלחמה לאודסה, שם נאבקה במסירות נפש תחת שלטון ברית המועצות כדי לשמור על יהדותה. בשנים האחרונות התגוררה בגפה באודסה, עד שפרצה המלחמה שאילצה אותה לשהות במרתף "זה החזיר אותי לימים האפלים של מלחמת העולם", סיפרה ילנה.

לפני מספר ימים היא חולצה והובאה למתחם הסיוע שהוקם בקישינב ע"י זק״א בסיוע הקרן לידידות וחב״ד מולדובה, היא קיבלה סיוע וטיפול רפואי עד לעלייתה ארצה במטוס חילוץ רפואי מותאם.

מחולץ נוסף הוא סרגיי בן ה-68 אדם ערירי, ללא משפחה. הוא חולץ ממריופול מספר ימים טרם העיר נפלה בידי הרוסים. סרגיי סיפר בדמעות שהתחבא יחד עם עוד אנשים כחודשיים מתחת לאדמה בלי מים ראויים לשתייה, בלי חשמל, עם מעט מאוד אוכל. הם ישנו בקור העז על פלטות ברזל כשהוא לא יודע אם ישרוד ויישאר חי.

בהזדמנות הראשונה, סרגיי חולץ והגיע למתחם זק״א במולדובה, והוא מקבל אוכל ומקום מכובד לישון. היום, כשחגגו לו יום הולדת - התרגש במיוחד. סרגיי סיפר למתנדבי זק"א שהוא מרגיש שהם כמו משפחה בשבילו, הוא לא זכר מתי חגג בפעם האחרונה יום הולדת, והוא מתרגש מאוד לקראת העלייה לישראל בימים הקרובים.

נחמן דיקשטיין סגן מפקד זק״א אוקראינה ומנהל מתחם זק״א במולדובה, "זכינו לחגוג היום לילנה ניצולת שואה בת ה98 מאודסה וסרגי בן ה68 ממריופול ימי הולדת מרגשים במיוחד, הבאנו עוגות, שרנו וחגגנו. הם מאוד התרגשו, וגם אנחנו. רגע של נחת ותחושה של משפחה בתוך כל הכאב ואי הוודאות".

מלחמת אוקראינה רוסיה מולדובה קישינב זק"א חגיגת יום הולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד