י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סוער במליאה

עימות אלים: הסדרנים הפרידו בין בן-גביר לטיבי

במהלך הדיון על חוק עונש מוות למחבלים שיזם חבר כנסת איתמר בן גביר ונדחה לבסוף, התעורר עימות, שכמעט והפך לאלים, בינו לבין ח"כ אחמד טיבי. שישה סדרני משמר הכנסת נאלצו להפריד ביניהם כדי למנוע הסלמה | צפו

עימות אלים: הסדרנים הפרידו בין בן-גביר לטיבי
העימות בין בן גביר לטיבי צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - חוק עונש מוות למחבלים), אותה יזמו חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן. 52 הצביעו נגד ו 33 בעד. חברי יהדות התורה נמנעו בהצבעה ואילו בש"ס תמכו.

במהלך ההצבעה השמית החלו חילופי דברים בין חברי הכנסת איתמר בן גביר ואחמד טיבי שהוצאו מהמליאה. לדברי בן גביר חברי הכנסת טיבי ואוסאמה סעדי ניסו לתקוף אותו.

צילום וידאו: ישי ירושלמי

בהצעת החוק מוצע לקבוע שהגורם בכוונה או באדישות למותו של אזרח ישראל כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי – דינו מיתה.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של פעולות טרור של רצח יהודים, אך בשל היותם יהודים. המשותף לכל אירוע הטרור הללו – רצח יהודים אך בשל היותם יהודים אזרחי המדינה, מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו.

העימות בין בן גביר לטיבי במליאה. צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

לאחר כל אירוע טרור, מבטיחים ראשי מערכת הביטחון כי "זרועה הארוכה של מדינת ישראל תבוא חשבון עם המרצחים". דא עקא, שבפועל – כלל המרצחים זוכים לתנאים משופרים בבתי הכלא, למשכורות מהרשות הפלסטינית, ובבוא העת רובם משוחררים בעסקאות כאלה ואחרות.

מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו, ולייצר הרתעה כבדת משקל. לא עוד בתי כליאה עם תנאי "הכול כלול". לא עוד שחרורי מחבלים אחרי ריצוי מחצית העונש."

אחמד טיבי איתמר בן גביר עונש מוות למחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד