י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההורים התבקשו "להירגע"

התלמידים נדרשו להכין מיצגים נוצריים בשיעור היסטוריה

ילדים בעיר רחובות קיבלו מטלה של בניית דגמי סמלים נוצריים, במסגרת שיעור היסטוריה בו למדו על נצרות. הילדים קיבלו מספר מטלות מהן הם היו צריכים לבחור. "זו עבודה מיסיונרית. כפייה נוראית"

בית ספר: אילוסטרציה
בית ספר: אילוסטרציה צילום: pexels

אימהות לתלמידי חטיבת ביניים ברחובות, גילו כי בית הספר נתן לתלמידים מטלה להכין דגמים של סמלים נוצריים. אימו של אחד הילדים בכיתה שהייתה נסערת מאד מהאירוע ומהשלכותיו אמרה לדנה בצלאל ב'מקור ראשון', "הנוצרים משתחווים לתמונות האלו, סוגדים להן ומתפללים אליהן. אני יודעת בדיוק על מה זה יושב. אני גיורת, כילדה בת עשר התגיירתי. גדלתי בין הנוצרים – זו עבודה מיסיונרית".

על פי הדיווח, להורים של ילדי כיתה ז' בבית ספר קציר א' ברחובות נודע הדבר רק לאחר שהילדים הכינו את המטלה. האמא אמרה: "זה כבר נעשה, בהתחלה הוא ניסה להסתיר ממני, הוא יודע מה זה נצרות. אתם לא יכולים לעשות כזו כפייה נוראית לנסות להיכנס לתוך הנשמה של הילדים, בגלל זה אני אומרת שזה מיסיונרי. אם היו מדברים היסטוריה באמת, אז ניחא. הם לא דיברו אמת ולא דיברו היסטוריה, הם דיברו נצרות בצורה אטרקטיבית עד שהילדים אומרים 'זה היה כיף', זה פשוט מזעזע אותנו".

מספר הורים שלחו מייל להנהלת בית הספר כמחאה על העניין. דיאנה מספרת שמנהלת בית הספר נכנסה לכיתה ודרשה לדעת מי מהילדים מתנגד וביקשה "למסור להורים להירגע".

"הבן שלי יצא עם פנים חיוורות. המנהלת נכנסת לכיתה של הילדים בצורה מאיימת ודרשה לדעת מי מהילדים מתנגדים למטלה, זה מטורף. היא פשוט סימנה אותם והם יצאו מבוהלים ומזועזעים. להעביר אלינו מסר דרך הילדים?", היא תוהה.

מטעם מנהלת בית הספר נמסר בתגובה ל'מקור ראשון' כי "מדובר בכיתת דיפלומטים צעירים, שבמסגרתה נחשפים התלמידים לעמים שונים, לתרבויות שונות, לדתות שונות ולתפיסות עולם שונות. מדובר בלמידה מעמיקה מתוך כבוד לאחר, ולא מתוך רצון לקדם תפיסה זו או אחרת, או חלילה, לכפות דעה זו או אחרת. העבודה היא חלק מסיכום תהליך הלמידה המעמיק של התלמידים. אשר ללימודי התנ"ך בבית הספר: המקצוע נלמד כך שכל שעות הלימוד בתנ"ך ניתנות בכיתה ח' ו-ט'".

בית ספר שיעורים נצרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד