י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
800 שוטרים

גרמניה: המשטרה עצרה חשוד בהפצת תעמולה נאצית

משטרת גרמניה עצרה חשוד בהשתייכות לארגון פשע ימני קיצוני שהפיץ תעמולה אנטישמית באמצעות מכירת ספרים. הרשויות פשטו על רכושו וכן על בתיהם של שלושה חשודים נוספים. הקבוצה השתמשה בהוצאת הספרים כדי להפיץ תעמולה נאצית

ספרים: אילוסטרציה
ספרים: אילוסטרציה צילום: מתוך הסרטון

משרד התובע הפדרלי הגרמני עצר חשוד כחבר בארגון פשע ימני קיצוני בגין הפצת אידיאולוגיה אנטישמית ונאצית. האזרח הגרמני מתיאס בי נלקח למעצר במזרח מדינת סקסוניה, כך נמסר ביום רביעי בהצהרה ממשרד התובע.

הרשויות פשטו על ביתו וכן על בתיהם של שלושה חשודים נוספים. ארבעת האנשים חשודים בהשתייכות לקבוצת פשיעה קיצונית המנהלת הוצאה לאור המכונה "Der Schelm" נכתב בהודעה. לשם הזה יש תרגומים פוטנציאליים רבים בשפה האנגלית לגזענות. מהפרקליטות המקומית נמסר כי הקבוצה השתמשה בהוצאת הספרים כדי להפיץ תעמולה נאצית.

על פי החשד, החשודים הפיצו ספרים של ימין קיצוני והיו להם חדרי אחסון מלאים בכמה אלפי ספרים שהודפסו בחו"ל. הנאשם מתיאס בי מילא תפקיד מוביל במבצע, עיבוד הזמנות מקוונות והנחה את חברי הקבוצה האחרים כיצד לשלוח את הספרים. הוא יופיע היום בפני שופט. המעצר ביום רביעי הגיע חודשיים לאחר פעילות משטרתית ארצית שכללה 800 שוטרים וחיפושים בבתיהם של 50 חשודים בימין קיצוני. ארבעה אנשים מרכזיים נעצרו.

לגרמניה יש חוקים רבים האוסרים על הפצה או הצגה של סמלים, מחוות והתבטאויות שונות מהתקופה הנאצית, צלב קרס, הצדעה נאצית והביטוי "הייל היטלר".

משטרת גרמניה ספרים אנטישמיות בגרמניה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד