י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההצעה של בן גביר

באגו"י תוקפים את תמיכת הח"כים מש"ס במוות למחבלים: "דיני נפשות"

הצעת החוק של איתמר בן גביר ומאי גולן, להטיל עונש מוות על מחבלים, עלתה אמש להצבעה ונדחתה | בעוד העמדה החרדית הייתה שלא לתמוך, היו חברים משס שבחרו ליתן את קולם למהלך | וגם: בציונות הדתית נפגעו ומאיימים על המשך שיתוף הפעולה

החרדים במליאה, ארכיון
החרדים במליאה, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת הצביעה אמש על חוק עונש מוות למחבלים שיזם חבר הכנסת איתמר בן גביר, הצע"ח שהצליחה לפצל את העמדה החרדית במשכן, בעוד יהדות התורה נמנעה כולה בש״ס היה מי שהרים את ידו בעד החוק.

התמיכה של ש״ס נעשתה בניגוד לעמדתו הברורה של הראש״ל הגר״ יוסף שקבע בשנת 2018 כי מחשש שהדבר יביא גם להרג יהודים אסור לתמוך בחוק הזה.

ביהדות התורה כאמור, כולם נמנעו מלתמוך בהצעה ויצאו מהמליאה בזמן ההצבעה, בניגוד לפעמים קודמות שהצביעו על חוקים דומים אז ח"כ הפורש יעקב ליצמן הצביע בעדו.

חבר הכנסת ישראל אייכלר הוציא הודעה עם מתקפה מרומזת כלפי חבריו בש״ס, שם הוא הסביר את התנגדותו לחוק "זאת בהכירנו את מערכת המשפט החילונית שלא תעז לשפוט מחבלים ערבים להורג ועלולה לגזור מוות דווקא על יהודי שרצח".

"מאז גלו סנהדרין אין גוזרים דיני נפשות על רוצחים ובוודאי שלא משפט חילוני שאין לו סמכות הלכתית כלל. לכן הוחלט לא להשתתף בהצבעה שאכן נפלה ברוב גדול", אמר.

בציונות הדתית היה מי שזעם עם כך שהחרדים וחלק מהליכוד נעלמו מההצבעה ושיגרו איום כי הציונות הדתית תעשה גם היא דין לעצמה ותיעלם בהצבעות של הליכוד או של החרדים.

חוק עונש מוות למחבלים איתמר בן גביר ישראל אייכלר תמיכה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד