י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השגחה פרטית: הכרת הטוב בנסיעה פתאומית למירון

אברך העובד במוסדות חסידות ויז'ניץ, חש דחף פתאומי לנסוע למירון באוטובוס המלווים של הרב אוחיון ז"ל, ולהשתתף בהלוויתו • מה התגלה למחרת תשעה באב?

הרב יוסף חיים אוחיון ז"ל
הרב יוסף חיים אוחיון ז"ל

סיפור מדהים של השגחה פרטית בבני ברק: בליבו של אחד האברכים העובדים במשרדי מרכז חסידי ויז'ניץ (ברחוב שלמה המלך בבני ברק), התעוררה תשוקה עזה בבוקר תשעה באב, לצאת למירון כדי להתפלל על ציונו של רשב"י. בתום התפילה ואמירת הקינות, הוא גישש אצל חבריו שברשותם כלי רכב, האם יאותו לצאת עמו בצוותא לרשב"י. האברך גם היה מוכן להתפשר ולהמתין למוצאי היום, ובלבד שיבוא על סיפוקו. גם לאחר שלא מצא שותף למסע - לא הרפה.

שעה קלה לאחר מכן, שמע את הכרוז שסבב בעיר והודיע על פטירתו הטראגית של האברך הצעיר רבי יוסף חיים אוחיון ז"ל, ועל כך שאוטובוס מלווים יצא למירון באותו ערב מבני ברק, לאחר ההלוויה. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', המנוח זצ"ל ביקש בצוואתו להטמינו במירון בסמוך לציונו של התנא רבי יוחנן הסנדלר ע"ה.

המינוח 'שמחה' אינו מדויק, שכן אחרי הכול מדובר בהלוויה, ובל נשכח שאנו בעיצומו של צום ואבל. אולם מיודענו האברך בהחלט חש קורת רוח. "הנה לי שתי מצוות בחבילה אחת. אקיים את מצוות הלווית המת וגם אזכה להגשים את משאלתי ואוכל להתפלל על הציון", הסביר.

עוד בנושא:
טרגדיה: בן רבה של אופקים נפטר • הותיר שמונה יתומים
הנפטר ביקש להיקבר במירון • הגראי"ל הורה: לקיים הצוואה

אומר ועושה. יחד עם שני בניו עלה האברך לאוטובוס האמור, השתתף בהלוויה עד סתימת הגולל, לאחר מכן, נכנס לרשב"י ושפך צקון לחשו ולבסוף שב עם האוטובוס לבני ברק.

למחרת, התייצב האברך במשרדי המוסדות כדרכו. במסגרת העבודה, רפרף ברשימת התורמים של 'קרן נצחי', שם מופיעים רשימת המפרישים תרומת קבע בכל חודש עבור המוסדות. לפתע, צד את עיניו שמו של תורם בשם 'אוחיון'. הסקרנות ניצתה בו והוא ביקש לדעת, האם ישנו קשר בין התורם למנוח - שבהלוויתו השתתף אמש. לאחר שבדק את הפרטים, התברר לו, שאכן הרב אוחיון ז"ל, הוא ולא אחר, נדיב ותורם קבוע, שהפריש כל חודש בהוראת קבע תרומה למוסדות.

בהתלהבות שח לחבריו כי בטוח הוא ש"משמים סיבבו שנציג מוסדותינו ישתתף בהלוויה, כהוקרת הטוב על התרומות הממושכות והתמיכה שהרב אוחיון זצ"ל הרים למען מוסדות התורה והחינוך שלנו. אין הסבר אחר להשתוקקות שהתפרצה בליבי לנסוע למירון דווקא ביום זה".
השגחה צדקה לוויה תורם צום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד