י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מָה הַבְּרִיּוֹת אוֹמְרוֹת עָלָיו?"

הפוליטיקאים סופדים לרב אורי זוהר "סלל דרך להמונים"

הידיעה העצובה הבוקר על הלקחו בפתאומיות של מזכה הרבים, הרב אורי זוהר זצוק"ל, הכתה את המוני בית ישראל בהלם כבד | הלב שהיה סמל לקבלת התורה בשלמות ונגע בליבם של רבים - נדם | לצד הכותרות באתרים המרכזיים בישראל, שיגרו גם פוליטיקאים רבים דברי הספד ותנחומים על האיש שדאג וקידש שם שמים בכל הליכותיו | 'בחדרי' עם ציטוטים נבחרים

הפוליטיקאים סופדים לרב אורי זוהר "סלל דרך להמונים"
הרב אורי זוהר צילום: אדיר סולטן, פלאש90

במערכת הפוליטית סופדים לרב אורי זוהר שהלך לעולמו הבוקר (חמישי) במפתיע, בעוד הפוליטיקאים החילונים מזכירים את הדמות של הרב זוהר כשחקן ואיש קולנוע בעברו, הפוליטיקאים החרדים דואבים על מי שהיה גדול המחזירים בתשובה בדורנו.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "התעצבתי מאוד לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל", תוך שהוא מזכיר, "אורי היה חלק בלתי נפרד מהישראליות על כל גווניה, צבר שורשי וקוצני עם עולם רוח ענק ולב יהודי פועם. גדול במשחק, גדול בתרבות וגדול בתורה. תלמיד חכם שקירב לבבות בדרכי נועם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד להרב זוהר בציוץ בטוויטר, "הצטערתי לשמוע על לכתו מעמנו של איש התרבות והתורה, הרב אורי זוהר. יוצר גדול, ממעצבי הקולנוע הישראלי, שתרם תרומה חשובה לנכסיה התרבותיים והרוחניים של מדינת ישראל לא תשכח".

חבר הכנסת משה גפני ספד "יחד עם כל בית ישראל הצטערתי לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל, שהשיב רבים מעוון, קרבם לאבינו שבשמיים וקידש שם שמיים בדרכו ובמעשיו". בהודעתו שיגר ניחומים לבנו, דוד זוהר המשמש כחבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת ׳דגל התורה׳.

חבר הכנסת אורי מקלב אמר: "הרב זוהר היה דמות ייחודית המרבה כבוד שמים בעולם, הרב זוהר החזיר רבים מעוון, סלל דרך להמונים אחריו וחייב את האחרים. כולו היה בעולם התורה, ההלכה המוסר והיראה. משנות בגרותו שם את העולם הזה כפרוזדור לעולם הבא. ראינו מקרוב את דאגתו לכלל ומעשה החסד הרבים למען האחרים בצנעה. חינוך ילדי ישראל היה חשוב לו וראה בזה את חובתו. זהירותו מפגיעה בכל אדם הייתה לשם דבר, שמע לקול חכמים והדרכותיו סללו דרך להמונים".

ח"כ ישראל אייכלר שהכיר את הרב אורי זוהר במשך עשרות שנים מספר על הלהט שלו לחבר מחדש, את הניתוק שקרע את הדורות האחרונים מנשמת ישראל סבא. "זה בער בעצמותיו" מספר ח"כ הרב אייכלר. "היה חשוב לו להדליק מחדש את הניצוץ היהודי שכבה בשואה הרוחנית, שעברה יהדות אירופה ואמריקה עוד לפני השואה. כך גם הניתוק של חלק מ"דור העליה" מיהדות המזרח, לאחר הקמת המדינה. הוא עשה ימים ולילות כדי שהתורה והאמונה תשוב להאיר את נשמת ישראל, את הנשמה של כל יחיד ואת נשמת ישראל של כלל ישראל".

"כצאצא למשפחה חסידית שורשית שהיתה קרבן לרוח התקפה של ההתנתקות הנפשית מתורת ישראל, הוא זכה לשוב אל ארץ מולדתו הרוחנית, התורה והאמונה. הוא ביקש להנחיל את החיבור הטוב הזה לכל יהודי חילוני שפגש בכל מקום ופינה בארץ ובחו"ל.

"השליחות הציבורית הזאת היתה לצד עבודתו העצמית בעמל התורה שהביאה טותו לפסגות שבודדים זכו להגיע. הוא התמסר ללימוד התורה כמו שנאמר "באהבתה תשגה תמיד". אצלו ראינו במוחש את מה שכתוב באור החיים הקדוש "אילו היו בני אדם יודעים גודל מתיקות וערבות התורה היו משתגעים ומתלהטים אחריה". זה היה הרב אורי זוהר בעיניי. זכרו ינון לעד במאבק יצר הטוב על "זכות השיבה", אל מקורות היהדות המקורית".

השרה איילת שקד אמרה לאחר הודעת הפטירה "לכל אדם בישראל יש את אורי זוהר שלו", היא מציינת כי הדמות שלה היא דווקא הרב והשחקן, והוסיפה, "אורי זוהר שלי הוא גם אורי זוהר שחזר בתשובה, הלך ללמוד בישיבה ומצא שם עולם ומלואו. כאישיות גדולה מהחיים, הוא הכיל ניגודים שונים בשלבים שונים בחייו המלאים. תודה לך הרב אורי זוהר על מה שהיית לישראלים רבים".

הרב אורי זוהר פוליטיקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד