כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"לא חוגג את הנסיגה"

עיתונאי לבנוני: הכיבוש הסורי בלבנון היה גרוע מזה של ישראל

עיתונאי לבנוני אמר כי הוא אינו חוגג את יום השחרור - חג לאומי בלבנון המציין את נסיגת הכוחות הישראליים ב-25 במאי 2000. מדרום לבנון. הוא הסביר כי אם זה באמת היה חג לבנוני, אז ה-26 באפריל גם היה נחגג, היום שבו נסוגו הכוחות הסוריים מלבנון ב-2005

עיתונאי לבנוני: הכיבוש הסורי בלבנון היה גרוע מזה של ישראל
העיתונאי טוני אבי נג'ם צילום: צילום מסך

העיתונאי הלבנוני טוני אבי נג'ם, מהאתר "IMLebanon", אמר בתוכנית טלוויזיה ב-MTV לבנון, כי הוא אינו חוגג את יום השחרור - חג לאומי בלבנון המציין את נסיגת הכוחות הישראליים ב-25 במאי 2000 בדרום לבנון. הוא הסביר כי אם זה באמת היה חג לבנוני, אז ה-26 באפריל היה נחגג גם, זהו היום שבו נסוגו הכוחות הסוריים מלבנון ב-2005.

הוא טען כי הנוכחות הצבאית הסורית בלבנון גרועה מזו של ישראל, שהסורים רצחו והפציצו את העם הלבנוני, ושמאות מיליוני דולרים היו וממשיכים לזרום מלבנון לסוריה. לעומת זאת, הוא אמר כי אזרחים לבנונים הורשו לעבוד בישראל במהלך כיבוש דרום לבנון על ידי ישראל, בעוד לבנונים לא הורשו לעבוד בסוריה בזמן שאסד שלט בלבנון.

כזכור צה"ל כבש את דרום לבנון מיוני 1985 ועד לנסיגה ב-24 במאי 2000. צה"ל נסוג מרוב השטח שנכבש בשנת 1982 במלחמת לבנון הראשונה. יחידת הקישור ללבנון סיפקה אישורי עבודה לאלפי תושבי דרום לבנון שקרוביהם שירתו בצד"ל, יחידה צבאית שעבדה עם ישראל. מתן האישורים היווה את אחד הכלים ליצירת המוטיבציה להתגייסות לצד"ל ולשמירת הנאמנות לו. ההכנסה מעבודה בישראל, ביחד עם סיוע כלכלי אחר שהעניקה ישראל היווה מרכיב משמעותי בהכנסות דרום לבנון. הערכה הייתה שבישראל עבדו כ-2,500 מתושבי דרום לבנון. כך לפי ויקיפדיה.

 

לבנון מלחמת לבנון דרום לבנון סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד