כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא בוחלים באמצעים

ה-FBI סיכל מתקפת סייבר איראנית על בית חולים לילדים

ה-FBI סיכל מתקפת סייבר מתוכננת על בית חולים לילדים בבוסטון שהייתה אמורה להתבצע על ידי האקרים בחסות ממשלת איראן. ראש סוכנות הביון "איראן ומדינות אחרות שוכרות שכירי סייבר שיבצעו תקיפות בשמם"

ה-FBI סיכל מתקפת סייבר איראנית על בית חולים לילדים
אילוסטרציה צילום: unsplash

האקרים בחסות ממשלת איראן תכננו לפגוע בבית חולים בבוסטון ארה"ב, כך אמר ראש ה-FBI כריסטופר ריי. ריי אמר בוועידת אבטחת סייבר של מכללת בוסטון, כי סוכני ה-FBI למדו על המתקפה הדיגיטלית המתוכננת מ"שותף מודיעיני לא מוגדר" והעניקו לבית החולים לילדים בבוסטון את המידע הדרוש לו בקיץ האחרון כדי לחסום את מה שהיה "אחת ממתקפות הסייבר הבזויות ביותר שראיתי".

"פעולות מהירות של כל המעורבים, במיוחד בבית החולים, הגנו גם על הרשת וגם על הילדים החולים שהיו תלויים בה", אמר ריי. ראש ה-FBI סיפר על כך בנאום על איומי סייבר מתמשכים מצד רוסיה, סין ואיראן והצורך בשותפויות בין ממשלת ארה"ב למגזר הפרטי.

לדבריו, ה-FBI ובית החולים לילדים בבוסטון עבדו בשיתוף פעולה הדוק לאחר שפעיל עוין תקף את רשת המחשבים של בית החולים בשנת 2014. כזכור מרטין גוטספלד פתח במתקפת סייבר בבית החולים כדי למחות על הטיפול בנער במרכז מאבק משמורת, לאחר מכן הוא נידון ל-10 שנות מאסר. התקיפה נגד בית החולים עלתה עשרות אלפי דולרים ושיבשה את הפעילות במשך ימים. "הכרנו את הנושא לפני המתקפה מאיראן, וזה עשה את ההבדל", אמר ריי.

הוא לא ייחס מניע מסוים למתקפה המתוכננת על בית החולים, אך הוא ציין כי איראן ומדינות אחרות שוכרות שכירי סייבר שיבצעו תקיפות בשמם. ריי הדגיש את הצורך של חברות פרטיות לעבוד עם ה-FBI כדי לסכל כנופיות שדורשות כופר והאקרים של מדינות אחרות, והוסיף כי בניית מערכות יחסים אלו היא מפתח להצלחה.

סייבר איראן בית חולים בוסטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד