ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ברקע השבר הכלכלי

פוליטיקאי לבנוני: "עימות גדול עם חיזבאללה לפנינו"

מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרים תדחה כל מי שמתיישר עם חיזבאללה, ותתמיד בחרם שלה על הממשלה. כך אומר מנהיג המפלגה סמיר ג'עג'ע מלבנון. המפלגה תטיל וטו על כל מועמד לנשיאות בתמיכת חיזבאללה

פוליטיקאי לבנוני: "עימות גדול עם חיזבאללה לפנינו"
סמיר ג'עג'ע צילום: צילום מסך

לבנון נמצאת בעיצומה של אחת מההתמוטטויות הכלכליות הקשות בעולם על פי הבנק העולמי, כאשר הלירה המקומית מאבדת 90% מערכה מאז 2019. מתנגדי חיזבאללה בלבנון זכו ליותר מושבים מחיזבאללה בבחירות בחודש שעבר, אך הם עדיין לא הצליחו למנוע מבעל בריתו של חיזבאללה, נביה ברי, להבטיח כהונה שביעית כיושב ראש הפרלמנט.

"אם זו ממשלה שכוללת את כולם כרגיל, כמובן שלא נאשר ולא נשתתף", אמר ראש מפלגת LF, סמיר ג'עג'ע לסוכנות הידיעות רויטרס. "הם (חיזבאללה) לא צריכים לחגוג יותר מדי", אמר, והוסיף כי הפילוגים בפרלמנט יובילו ל"עימות גדול" בין חיזבאללה הנתמך על ידי איראן ובעלות בריתו מצד אחד לבין ה-LF שמיישר קו עם סעודיה. יש לציין שהפוליטיקאי מאיים מדי פעם על החיזבאללה, אך עד היום הוא בעיקר רק דיבר, שזה גם מצריך אומץ מול חיזבאללה שמחסל את מתנגדיו.

ג'עג'ע אמר שהפעם מפלגתו תטיל וטו על כל מועמד לנשיאות בתמיכת חיזבאללה. "כולנו צריכים אחד את השני כדי להיות מסוגלים לעבור את תהליך השינוי וההחלמה הנדרשים", אמר. המפלגה של ג'עג'ע נוסדה כתנועה חמושה במהלך מלחמת האזרחים של לבנון בשנים 1975-1990, אך הניחה את נשקו באופן רשמי לאחר מכן, והשתלבה בפוליטיקה של לבנון.

אנליסטים הזהירו כי השסעים בפרלמנט ככל הנראה יעכבו את הקונצנזוס על חוקי הרפורמה הדרושים כדי לגרור את לבנון החוצה מהמשבר. בנוסף השסעים יוצרים ואקום בתפקידי מנהיגות בכירים.

לבנון חיזבאללה נוצרים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד