י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"במאמץ לפגוע ולהשפיל"

הוגשה תלונה: עובד בסניף נתן בכוונה אוכל הנוגד את הדת

עובדים במסעדת מקדונלד'ס במסצ'וסטס ארה"ב שמו בכוונה בשר חזיר על כריך דג שאישה מוסלמית הזמינה עבור אחד מילדיה. המועצה ליחסים אמריקאים-איסלאמיים הגישה תלונה על אפליה בשמה של האישה לוועדת מסצ'וסטס נגד אפליה

כריך: אילוסטרציה
כריך: אילוסטרציה צילום: pixabay

עובדים בסניף מקדונלד'ס במסצ'וסטס שבארה"ב, שמו בכוונה בשר חזיר על כריך דג שאישה מוסלמית הזמינה עבור אחד מילדיה, כך מסר ארגון לזכויות אזרח. המועצה ליחסים אמריקאים-איסלאמיים הגישה תלונה על אפליה בשמה של האישה לוועדת מסצ'וסטס נגד אפליה. "זה ידוע שהאיסלאם אוסר על מוסלמים לאכול חזיר", נכתב בתלונה. "עובדי מקדונלד'ס הוסיפו בכוונה לאוכל של המתלוננת במאמץ לפגוע, להשפיל ולגרום למצוקה למתלוננת ולילדיה הקטנים".

התלונה היא הצעד הראשון בתהליך לדרישת פיצויים כספיים, אמרה ברברה דוגן, עורכת דין של הארגון. היא גם מקווה שזה יגרום למקדונלד'ס להכשיר טוב יותר את העובדים שלה כדי למנוע תקרית דומה בעתיד. "אפליה דתית במקום לינה ציבורית היא לא רק בלתי חוקית, אלא גם ראויה לגינוי מוסרי", אמרה בהצהרה.

המקרה גרם לאחד הילדים לשאול את אימו אם "הם שונאים אותנו". כך דווחה סוכנות הידיעות AP. "מקדונלד'ס גרמה לילדי ולי להרגיש לא רצויים וחסרי ערך על ידי מילוי מכוון של כריך דג מלא בחזיר ללא סיבה אחרת מלבד להעניש אותנו על האמונה הדתית שלנו", אמרה האישה, גאדיר אלאחמר, בהצהרה. "זה ממש פגע בנו. הילדים שלי תוהים עכשיו אם הם רצויים במדינה שלהם. הם שואלים אותי 'האם שונאים אותנו?' איך אמא אמורה לענות על השאלה הזאת?"

אלאחמר, שלובשת נכנסה לחנות ב-29 ביוני בשנה שעברה עם בניה התאומים בני 7, נכתב בתלונה. היא הזמינה כריך דג פשוט, ואחד מילדיה חזר על ההזמנה לעובד למקרה שלא יבינו את המבטא שלה. הם קיבלו את ההזמנה שלהם, שכללה צ'יפס, ועזבו את המסעדה כדי ללכת למגרש משחקים סמוך של בית הספר, שם תכננו לאכול. אחד מבניה הבחין בבשר.

בעלה של אלאמר חזר לחנות עם מנת הסנדוויץ' שלא נאכלה מאוחר יותר באותו ערב והוא קיבל זיכוי במקום. הודעת אימייל שנשלחה כדי לקבל תגובה, הושארה במטה החברה של מקדונלד'ס בשיקגו. אך החברה לא הגיבה.

מקדונלד'ס מדינת מסצ'וסטס חזיר מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד