י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מהדורת ערב חג

לייבל'ה סוגר שבוע עמוס ומסכם את 'ליל המרנים'

והשבוע בלייבל'ה: מאחורי הקלעים של פגישת חכ"י דגל עם רשכבה"ג, הסלט שעשו ב'המודיע' בין הביטונים מהדרום; איזה סרטים הראה איש התקשורת לח"כ מאיר פרוש? זקן הפרשנים בהצגה במסדרון; ההויז בחור וסגן ראש העיר בשיחה לילית בקריה; וישראל כהן עם הרה"צ מויז'ניץ ברחובות בני ברק

לייבל'ה סוגר שבוע עמוס ומסכם את 'ליל המרנים'
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מתכונן בכל כוחו לקבלת התורה מאהבה, כמדי שנה בשנה, והשנה עוד יותר, כשיש שבת מנוחה קודם החג, אפשר לנוח כדי להיות ערים בלילה במקום הקבוע בבני ברק. לייבל'ה יודע שאין כמו סדר קבלת התורה בערב שבת.

השבוע לייבל'ה הופתע מליל הרשכבה"ג וה'מרנים' הגדול, שהתרחש השבוע בלילה שבין שני לשלישי והסעיר את הציבור הליטאי. לייבל'ה התנחם בכך שיש תקווה לדור ה'מרנים' החדש, לאחר התפרקות שלטון המרנים של אבישי בן חיים מישראל השנייה. 

בתמונה בלעדית שהגיעה השבוע לידיו של לייבל'ה בטעות, נראים ארבעת חברי הכנסת הבכירים של המפלגה הליטאית 'דגל התורה' ממתינים בביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין במוצאי שבת (עוד קודם הרשכבה"ג ביתד) ומשוחחים עם הנכד על הבית מוטי פלאי. ההתייעצות של רביעיית החכי"ם ביחד ברחוב ראב"ד בבני ברק, היא ראשונה מסוגה אחרי הסתלקותו של מרן שר התורה זצ"ל וב'דגל התורה' כמו ב'דגל התורה' הכול עובר, גם בפוליטי בהנהגה. 

כל הערים בדרום הארץ נראו השבוע בעיתון 'המודיע' אותו דבר: בכתבה על יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון שנפגע מהכפשות בקואליציה כאילו הוא פועל בשליחות הנציגות החרדית, מסתבר ש'המודיע' עשה סלט בין הביטונים. הביטון המדובר שלנו מ'כחול לבן' היה בעברו ראש העיר ירוחם, שפרש ונכנסה במקומו טל אוחנה, ביטון בדימונה עדיין ראש עיר מטעם 'הליכוד'.

השבוע נפתח בשדולה למען העיר ירושלים, האירוע נפתח איך לא, בהמתנה לראש האופוזיציה בנימין נתניהו, עד אז השתדלו היועצים ללחוש לבוסים ולהנעים את זמנם החופשי.

על האירוע פיקד משה רבר האגדי, שתיזז בין בית החולים עם לידת בנו (על כך תקראו בפינת המזל טובים) לבין ניהול האירוע, שהיה כמו ישיבת הממשלה החליפית של הנהגת האופוזיציה במדינת ישראל. 

חיים פרידלנדר נצפה מחוץ לשדולה בשיחה עם הבוס לשעבר יענקל'ה הלפרין; לייבל'ה שומע כי הוא בדרך דווקא לחיבור פוליטי עם אריה קינג. "מעניין מאוד" סינן לעצמו לייבל'ה. 

את איש התקשורת יצחק פלדמן ראה לייבל'ה עוצר לרגע לסייע לח"כ החתיך אוריאל בוסו מש"ס שביקש לענוד את סמל העירייה על דש חליפתו. בוסו עשה זאת בהצלחה יוצאת דופן. 

לייבל'ה השבוע לא עזב את גבעת רם, מה שבטוח לא משעמם שם לרגע. 

מי שהגיע לכנסת כדי לוודא שליצמן אכן פורש סוף סוף, הוא הנגיד יצחק שפירא שחלם (אוהו מה זה חלם) על התפקיד בעצמו. לייבל'ה ראה שלפחות הלורד משטריקר מתנחם בתקופת בה כיהן אביו הגדול הרה"ח ר' מוניה ז"ל והוא עצר לתמונה משותפת למזכרת.

את עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך שהתחדש בחליפה קצרה, ראה לייבל'ה במסדרונות הכנסת מסתודד עם ראש הממשלה המיועד לשעבר ניר ברקת.

את זקן הפרשנים מ'בקהילה' יעקב ריבלין ראה לייבל'ה מסביר לשניאור את תורת הפוליטיקה על רגל אחת. כפשוטו ממש. 

הפוליטי של 'קול חי' ומי שעומד מאחורי האימפריה הליכודית "מלוכדים News", העיתונאי אבי רבינא, נצפה בשיחה צפופה עם בכירי הליכוד ישראל כץ ויואב גלנט במזנון הח"כים.

את מנכ"ל משרד השיכון אביעד פרידמן ראה לייבל'ה לומד דף היומי בזמן הוועדות בכנסת, כהכנה לשלושת ימי הגבלה. 

יצחק פדלמן מככב השבוע בלייבל'ה, אבל ככה זה גם במציאות. הסופר נצפה צופה יחד עם ח"כ מאיר פרוש בסרטונים שהסעירו את הרחוב החרדי בשבועות האחרונים.

דוברו של ח"כ גפני, יעקב מורגנבסר, שהופך לדובר החזק במשכן, אחרי פרישתם של דרעי וליצמן, החל בסבב התדרוכים. כאן הוא נצפה עם הפוליטי של 'ישראל היום' העיתונאי אמיר אטינגר. 

את ח"כ יצחק פינדרוס, שלא התערב השבוע במינוי רב חדש לבית הכנסת 'החורבה' בו הוא מתפלל בעיר העתיקה, ראה לייבל'ה במקום הקבוע בצרכנייה של שערי רווחה עם הרב אליאב מאיר האבא של וכו'.

את ח"כ משה ארבל מש"ס ראה לייבל'ה בבית הלוויות בצפת, בהלוויית הרבי מליז'ענסק מונסי זצ"ל, שארבל הכירו מביקורו של הרבי בבית הכנסת שלו בפתח תקווה ומאז נקשרה נפשו בנפשו.

איש התקשורת הבכיר במגזר ולא רק, ישראל כהן נצפה בליל שישי האחרון בסמוך לבית המדרש ויז'ניץ ברחוב רבי טרפון בבני ברק בשיחה עם מיוחדת והתייעצות עם הרה"צ רבי חיים מאיר הגר אב"ד ויז'ניץ.

ללייבל'ה נודע כי בבית המדרש התקיים מעמד סיום סדר מועד לבני השיעורים העמלים לפרנסתם, השומעים מדי יום שיעורים מהמגיד שיעור הנודע הגאון רבי חיים משה הכהן כץ. ישראל כהן, כנכד לאחד ממייסדי בית הכנסת, טרח ובא לכבד ותפס את אורח הכבוד על המדרכה בחוץ.

ח"כ פטין מולא מהליכוד, יחד עם דוברו אריאל אלחרר נצפו ב'מסביב לטאבון' באשדוד. השניים כך נראה לקחו הפוגה קלה מהפעילות בכנסת והמשיכו להנות.

ברחובות מונרו שבארה"ב פגש לייבל'ה את אברהם דב גרינבוים, עורך עיתון 'הדרך', כשהוא משוחח עם האדמו"ר מסאטמר. אברום דויב קיבל מהרבי את ברכתו לקראת נישואי בתו בקרוב.

אפרופו סאטמר, עיתון דער בלאט של חסידי מהר"א מסאטמר אוהב לצטט את הטוויטר של עורך 'בחדרי חרדים' משה ויסברג שדיווח על עצורי מירון ששוחררו למחרת ההילולא בפעילותו של הרב שישא. 

מי שחנכה את ביתה החדש בפתח תקווה, הייתה הגב' ציפי רוטלוי סמנכלי"ת השיווק הוותיקה של העיתון הליטאי 'יתד נאמן', במסגרת השיעור השבועי בבית המשפחה נחנך הבית במעמד ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי ואביה הגדול הגר"נ זוכובסקי לצד חברים וידידים. 

את אנשי העסקים יוחנן שטיינברג ויששכר גולדשטיין מחברת 'קיטשנס' לצד איש המשכנתאות שרוליק לינדר ראה לייבל'ה השבוע בשיחה צפופה עם האסטרטג גרשון רוזנפלד, במסעדת השף אלי דייויס.

השחקן ומנחה הטלוויזיה עודד מנשה נצפה בתפילת ראש חודש בכותל המערבי.

הדובר החדש של ח"כ מיכאל ביטון, רפי פרלשטיין, השכים מוקדם השבוע ותפס שחרית של ראש חודש בשיכון הרבנים בירושלים.

הפליליסט לשעבר והפרסומאי בהווה אלי שלזינגר, נלכד בעדשה לקראת חצות הלילה, כשהוא לומד בחברותא דף היומי בכולל אברכי באיאן בבני ברק. חילך לאורייתא מברך לייבל'ה. 

ומי שלא רק עיתונאי, אלא גם תלמיד חכם, הוא העיתונאי יוחאי דנינו, עורך העיתון 'יום ליום', שנראה השבוע מוסר שיעור ברבים כמנהגו מדי שנה ביום האזכרה לסבו הגדול. 

ברחבת בית האדמו"ר מויז'ניץ באישון ליל, נצפה ההויז בחור המיתולוגי יוסף שמעון שכטר שוחח עם סגר"ע ב"ב שיקי מנדל. לייבל'ה הקשיב מהצד ושמע על המעמד היסטורי 'אורייתא וישראל' שע"י איגוד מוסדות ויז'ניץ.

אפרופו ויז'ניץ, לייבל'ה ראה השבוע הרב זלמן קורניצר הידוע מויז'ניץ בפתיחת עונת 'נאות דשא' בהליכה היומי באזור שיכון ו' - גבעת טאלנא, ללייבל'ה נודע שהרב קורניצר ממריא בסוף החודש לעיירת הנופש דאבוס שם שוהה למשך חודשי הקיץ בבית המלון של לוין.

הרב שאול מילר מנהל תלמוד תורה 'נצח ישראל' בבית שמש ונינו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, העניק מכתב שכתב סבו של הנשיא, שעל שמו הוא קרוי, הרב הראשי הרב יצחק הרצוג זצ"ל, למרן הגרי"ש זצ"ל, במהלך הביקור המיוחד שערך הנשיא בתלמוד תורה.

לאחר שסיים תפילת השל"ה ברוב עם על קבר רבי אבדימי בחיפה, תפס לייבל'ה את רובי בנט ברגע של מנחה בדבקות בערב ראש חודש סיון בקבר האמורא הקדוש.

גם ראש העיר פרוש נסע לצפון ונצפה בציון השל"ה בטבריה מעתיר בדבקות על חינוך הצאצאים ולמען לא ייכנסו יותר גרזנים לעיר אלעד. 

קמב"ץ מאה שערים הגדול מכולם יואליש קרויס, הכניס השבוע את בנו המוז'יניק לחיידר, בכל העוצמות, כשהוא עטוף בטלית ואף ליקק עוגת דבש עם המלמד בחיידר. 

כ-2 מיליון שקל גויסו במהלך גיוס הכספים הגדול של ישיבת הקיבוץ תורה לשמה. הקלידן יוחנן אורי, מבוגריה של הישיבה החסידית, נרתם למען הצלחת הקמפיין ביתר שאת ויתר עוז.

מי שעוד תרם לקמפיין היה הרב דוד שפר, ראש ישיבת 'אורייתא', שיש מי שיאמרו ש'תורה לשמה' היא ישיבה מתחרה.

העסקן מפיטסבורג, שאול לנדא מאשדוד, תפס בערב שבת בבורו פארק את המשנה לראש העיר בני ברק מנחם שפירא והשניים עשו סלפי מיוחד היישר ללייבל'ה.

לייבל'ה תפס גיחה ופגש במטוס את ילד הפלא בנצי קלצקין ואת יענקי לוינגר מחסידימלעך, כשהם בדרכם לארה"ב.

בדינר של RCCS בויליאמסבורג פגש אותם לייבל'ה בחזרות אחרונות עם יואלי הורביץ ממקהלת 'שירה'.

המוז'יניק מסאדיגורה, החתן שמעון מנחם נחום פרידמן, בנו של הרבי ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל, נצפה בראש חודש בתפילה בציון הרשב"י לקראת חתונתו בשעה טובה. 

את הזמר שמוליק קליין ראה לייבל'ה ביום שישי האחרון בשוק מחנה יהודה בקניות לשבת קוידש. 

ואפרופו חנות שבת קודש, השבוע נפתחה החנות החדשה 'שאבעס מרקט' ברחוב ירמיהו בירושלים, על ידי שמוליק וייסף. מי שהגיע למקום היה גאב"ד מאקאווא שחנך את החנות החדשה ואיחל הצלחה למקורבו הרב וייס. 

את מקהלת הילדים "שפתותינו נרננה" בהובלת החזן והזמר יחיאל ליכטיגר, ראה לייבל'ה בערב חיזוק מיוחד של סניף בית שמש של רשת הכוללים עיתים, שליכטיגר נמנה על לומדיה.

ולפינת המזל טובים השבועית

שמחה גדולה פרצה השבוע את כל הגבולות; מוישי רבר, הרל"ש של ח"כ יצחק פינדרוס, ומוותיקי עסקני העיר אלעד, חבק בן בשעה טובה. רבר, כמו רבר, בישר שהברית תתקיים בערב חג השבועות מה שמסמל את 'ובאו כולם בברית יחד', לייבל'ה למרות טרדות ערב החג יגיע מחר לאלעד לשמחת הברית הגדולה. 

ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית ירושלים שמואל מרצינאו מש"ס לרגל הולדת הבת. לייבל'ה אומר חבל שלא בן כך מרציאנו שהוא גם מוהל מומחה היה יכול למול את בנו. 

ברכת מזל טוב לישראל קרביץ מנאמני ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שהשבוע הועלה לתואר 'רשכבה"ג'. 

ברכת מזל טוב למלך ההפקות מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' לרגל שמחת הולדת הבת. את הקידוש יערוך מוטי בשבת במחיצת מורו ורבו הרבי מבאיאן. 

ברכת מזל טוב לאליעזר דוד רובינשטיין נאמן ביתו של האדמו"ר מביאלא ב"ב לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת על אדמת ארה"ב, הוואך נאכט הערב בערלוי, והברית מחר ערב החג והשבת במונקאטש. לייבל'ה מצטער מאוד שאין מי שיפתח לו את המקווה לפנות בוקר בביאלא, אך יודעי דבר אומרים שרובינשטיין סידר את העסק. 

לייבל'ה שמח לשמוע את הבשורה המשמחת ממוסדות 'כנסת ישראל' בהולדת הבת להגר"ח ברונר מראשי המוסדות, לייבלה אף זכה להשתתף בלחיים הייחודי אותו ערך המנכ"ל המיתולוגי הרב יעקב דינר לכבוד השמחה הגדולה, רק לפני שבועיים לייבלה עלה לנחם את מנהל הכוללים הרב ניימן בפטירת אימו הרבנית הצדקנית ע"ה, ולייבל'ה שמח להגיע למוסדות בנסיבות משמחת.

הרב ברונר המקורב לצדיקי משפחת אבוחצירא אף זכה להתברך באופן אישי לכבוד השמחה הגדולה מנכדי ה'בבא סאלי' הגיסים הקדושים האדמו"ר רבי שלמה בוסו והאדמו"ר רבי משה אבוחצירא (בתמונה), ללייבל'ה לא נותר אלא להצטרף בברכת הדיוט לרב ברונר כי יזכה לרוב נחת דקדושה ממנה ומכל יוצאי חלציו.

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש החסד ר' אהרן יוסף קורניצר בעל מאפיית 'טיב המצות' לרגל פדיון הבן לבנו שנערך השבוע, בפדיון כובד הרבי מפינסק קרלין בכהן, והרבי מויז'ניץ הגיע לשמחה ורקד עם הרב קורניצר יד ביד. 

ברכת מזל טוב ליחצ"ן הגוראי פנחס (פינצ'ע) פלינקר ממשרד יוסי רוזנבוים שחבק את הולדת בתו השנייה בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מתכונן לקידוש הענק שיתקיים בשבת הקרובה ב'נסיעה' לירושלים ובפרט מחכה לייבל'ה לפירוט הנעקצים בתפריט הקידוש. לייבל'ה שוקל להגיע ל'נסיעה' לירושלים בתנאי שפלינקר לא יחנה לו בוואטספ.  

ברכת מזל טוב לקלידן המוכשר מוטי כהן לרגל שמחת נישואיו השבוע שכבשה את כל המוזיקה החסידית, בשמחה שנערכה בבית שמש לייבל'ה לא הגיע עקב כך שלא חש בטוב. 

ברכת מזל טוב ליו"ר ועד משפחות נפגעי אסון מירון ישראל דיסקינד להולדת הבן בשעה טובה. השלום זכר בליל שבת במלון גני ירושלים. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לאיש הפרסום יעקב יונה מנכ"ל פרסום רוממה לקבל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד