ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ביקור גומלין ותמיכה: הגאון רבי יצחק יוסף הגיע לבית הגראי"ל שטיינמן

לאחר שהמועמד האשכנזי הגר"ד לאו ביקר אצל הגר"ע יוסף וזכה בחיבוק חם, מקיים הגר"י יוסף ביקור אצל הגראי"ל כדי להבטיח תמיכה • הגר"י הפקיד מכתב בו הוא מתחייב להימנע ככל שניתן מ'היתר מכירה' • הגראי"ל בירכו בהצלחה ושלח ברכה לאביו • ביקר גם אצל הגרי"ג אדלשטיין • תיעוד

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר



לאחר התלבטויות ארוכות, ולאחר שהיה נדמה כבר כי הגראי"ל שטיינמן יימנע מלתמוך באופן רשמי באחד המועמדים הספרדים, מסתמן ניתנה הצהרת תמיכה רשמית במועמדותו של הגאון רבי יצחק יוסף לתפקיד הראשון לציון.

כזכור, השבוע ביקר המועמד האשכנזי הנתמך על ידי הגראי"ל - רבה של מודיעין הגר"ד לאו, יחד עם אביו וחמותו בביתו של הגר"ע יוסף, שם זכו להצהרת תמיכה ברורה ולחיבוק חם. כעת עשוי הגר"י יוסף לצאת עם הצהרה דומה מחזון איש 5.

הגר"י הגיע היום (ו) מעט לאחר השעה 15:00 גם לביקור בביתו של הגראי"ל שטיינמן כדי להתברך ולקבל תמיכה. כזכור, עד כה עלו לביתו של הגראי"ל כבר כמה מהמועמדים למשרת ה'ראשון לציון', אולם איש מהם לא זכה בתמיכה.

הגראי"ל בירכו בהצלחה, ושלח ברכת שלום לאביו הגר"ע יוסף.

בשלב זה טרם ידוע האם גם הגר"ח קנייבסקי, שהודיע לבני משפחתו בעבר כי לא יתמוך בגר"י יוסף, יצטרף לבסוף לגראי"ל. הסיבה: הגר"ח הבהיר כי השיקול שעומד בראש מעייניו הוא נושא 'היתר המכירה', אך לאחר שהגר"י יוסף הפקיד מכתב, בו הוא מתחייב להימנע ככל שניתן משימוש ב'היתר מכירה', עשוי הגר"ח להכריע לטובתו.

הגר"י יוסף לא הסתפק בכך ואף נפגש עם הגר"י אפרתי כדי ללבן את סוגיית השמיטה והיתר המכירה, כדי שהאחרון יוכל להעביר את מסקנותיו בנושא לגר"ח קנייבסקי.

בהמשך עלה הגר"י לראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה הגרי"ג אדלשטיין, לבקשו להשפיע על אחיו הגר"י אדלשטיין ועל רבים מתלמידיו שבגוף הבוחר להצביע עבורו. הגרי"ג ענה כי הוא סמוך ובטוח שכולם ינהגו כהוראת הגראי"ל.

מדובר בין השאר ברבה של הרצליה הגר"י יעקובוביץ, הגר"י שיניין רבה של אשדוד, הגר"א יעקובזון מבאר יעקב, הגר"י בלוי מאשקלון ורבה של ראשל"צ הרב וולפא, כמו גם הרב משה ברנשטיין, שמונה לגוף הבוחר על ידי הגר"ש עמאר.

צילום: שוקי לרר
























יצחק יוסף הגראי''ל ביקור תמיכה הגר''ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד