ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

נשות הכותל בלחץ • "המעמד שלנו מוטל על כף המאזניים"

הפגנת 'בנות הסמינרים' וכשלונן של 'נשות הכותל' להתפלל ברחבה גרם להן לצאת בקריאה לעזרה • בדף הפייסבוק שלהן פונות הנשים לציבור: "אנו זקוקות לכן בכותל"

צילום: קובי -הר צבי
צילום: קובי -הר צבי

לאחר ההצלחה שנרשמה בראש חודש אב, כשאלפי נערות סמינרים ונשים חרדיות פקדו את הכותל המערבי במחאה נגד הפרובוקציה של 'נשות הכותל', החליטו הנשים מהארגון לצאת בקריאה לגייס נשים.

בואן של הנערות והנשים החרדיות בחודש שעבר גרם לכך שנשות הארגון נאלצו להישאר, על פי הוראת המשטרה, במתחם מיוחד מחוץ לרחבת הכותל. ההוראה הצליחה להרגיז את הנשים ולכן באתר האינטרנט של הארגון קוראות ראשי הארגון לבוא ולהשתתף במעמד, "העתיד של מעמד הנשים בפרט ויהודים ככלל בכותל המערבי, מונח על כף המאזניים", כתבו בקריאה. "גם לאחר שהשגנו הכרה בזכותנו חוקית להתפלל כדרכנו, עדיין אוסרים עלינו לקרא בתורה בעזרת הנשים".

למרות העובדה כי לא נרשמה תקריות אלימות, כותבות הנשים, "200 שוטרים צפו בזמן שהמתנגדים לתפילתנו, נשים וגברים, הטרידו באופן בוטה ואלים במיוחד אותנו למשך למעלה משעה. אסור שדבר זה יקרה שוב...בראש חודש אלול, ב-7/08/13, אנו זקוקות לכם ולחברות וחברי קהילותיכם בכותל. אנא שריינו את התאריך, אתרו אדם מהקהילה לאיש\אשת הקשר ושתפו אותנו כיצד נוכל לסייע לכם להצטרף אלינו לתפילת ראש חודש הבא.

אנו נארגן הסעות מתל אביב וכל מקום אחר בו יהיה ביקוש. חשוב שכמה שיותר אנשים ירשמו דרך איש\אשת הקשר של כל הקהילה או קבוצה. לכל מי שמצטרף\ת באופן עצמאי, אנו נשתמש באירוע של פייסבוק ובדף הרשמה לראש חודש אלול כדי לרכז מידע להסעה לכותל וכאמור למי שמעוניין להגיע באופן מרוכז ממקומות מחוץ לירושלים צרו עמנו קשר כדי שנוכל לארגן הסעה".
נשות הכותל כותל משטרה אלימות תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד