י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי סירוב גנץ לנקוב בתאריך

המשוכה בעינה: בג"ץ מחייב לעדכן בהתקדמות פינוי חומש

לאחר תשובת שר הביטחון גנץ מטעם המדינה בה לא ציין תאריך לפינוי חומש, בית המשפט העליון קבע כי המדינה חייבת למסור עדכון בעוד כחודשיים בדבר ההתקדמות בפינוי המתיישבים: "בהתאם יוחלט בדבר המשך הטיפול" | אם תשרוד עד אז - הקואליציה תצטרך שוב להתמודד עם הסוגייה

המשוכה בעינה: בג"ץ מחייב לעדכן בהתקדמות פינוי חומש
ההתנחלות בחומש צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון קבע היום (חמישי) כי המדינה תמסור עדכון לגבי פינוי חומש, לאחר ששר הביטחון בני גנץ סירב לנקוב בתאריך ספציפי לפינוי המתיישבים והישיבה - והמשוכה לקואליציה, אם תשרוד עד אז, תישאר.

אחרי שגנץ השיב בתגובה לעתירה כי ניתנה הוראה לפנות את הישיבה, אך לא נקט בתאריך, בצל החשש שפינוי יביא לפרישה מהקואליציה מצד ח"כים באגף הימני, השופטים הודיעו בפסק דין קצר פחות משבוע מאז תשובתו של שר הביטחון כי המדינה תצטרך למסור עדכון לגבי הפינוי בתאריך עד ל-10 בחודש אוגוסט, ו"בהתאם יוחלט בדבר המשך הטיפול", כתבו בקצרה.

אם תשרוד עד אז, המשוכה של חומש תישאר לקואליציה, וגנץ יצטרך לשלב בין החשש שפינוי יביא לנפילת הממשלה, כפי שיותר מרמז למשל אורבך, לבין הלחץ מצד בג"ץ לגבי פינוי המתיישבים כפי שחוק ההתנתקות מחייב.

בתחילת השבוע גנץ השיב מטעם המדינה כי חומש תפונה ומאשר כי ניתנה הנחיה כזו, אך סירב לנקוט מטעם המדינה תאריך בו הפינוי, שלדבריו החלו ההכנות אליו, "פעולות האכיפה נגד רכיבי בינוי יבוצעו על-פי שיקול הדעת המסור למשיבים ולגורמים המוסמכים בעניין".

בקואליציה קיוו כי בעקבות התשובה של המדינה, שמצד אחד יש התחייבות לפנות אך מן העבר השני לא נוקבים בתאריך, הם הצליחו לנטרל את 'המוקש' שתשובה אחרת הייתה יוצרת, אלא שכאמור בג"ץ לא מוותר ודורש עדכון בדבר ההתקדמות.

חומש בג"ץ בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד