ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
רבע מיליון שקל

דיירקט פולס תובעת את 'יש עתיד': "עיוותה נתונים וטשטשה ראיות"

חברת הסקרים טוענת כי נתוני הסקר שפרסמה מפלגתו של יאיר לפיד עוותו בכדי להתאים למטרתם | 'יש עתיד' טענה כי העמוד אינו משויך למפלגה אולם בדיירקט פולס הוכיחו במהרה שדף המפלגה נערך ובכך גרמו לטשטשו ראיות 

דיירקט פולס תובעת את 'יש עתיד': "עיוותה נתונים וטשטשה ראיות"
יש עתיד צילום: פלאש90

חברת המחקרים והאסטרטגיה 'דיירקט פולס' פרסמה כי היא דורשת ממפלגת יש עתיד רבע מיליון שקלים. זאת, מאחר שנתוני הסקר שלה שפרסמה מפלגתו של יאיר לפיד, לכאורה, עוותו בכדי להתאים למטרתם. אריה אלדד ורוני בר און דנו על כך עם צוריאל שרון, בעלים ושותף 'דיירקט פולס', אשר סיפר על הפגיעה במוניטין של החברה.

 במכתב ההתראה לפני תביעה נגד מפלגת יש עתיד,  שבכותרתה הטענה שהמפלגה פרסמה נתונים חלקיים ומטעים מתוך סקר פוליטי שערכה החברה. נכתב, אחת השאלות שהוצגה בסקר נגעה לרצון הציבור להמשכה של ממשלת בנט לפיד. על פי התוצאות, 43% מהנשאלים השיבו כי היו רוצים לראות את המשך כהונת ממשלת בנט לפיד, 32% השיבו כי היו רוצים לראות הקמת ממשלה בראשות נתניהו, 17% השיבו כי היו מעדיפים בחירות חמישיות, ו-6% השיבו כי היו מעוניינים בממשלה משותפת של גנץ ונתניהו.

במודעת שפורסמה מטעם מפלגת יש עתיד, הוצגו רק הנתונים המתייחסים לרצון של הציבור שממשלת בנט לפיד תמשיך להתקיים, ולאחוז המשיבים המעוניינים בממשלה בראשות נתניהו. במפלגה בחרו להתעלם מהאפשרויות של בחירות חמישיות וממשלה בראשות נתניהו וגנץ, שמשמעותן היחידה היא רצון שממשלת בנט לפיד תסיים את כהונתה.

במכון הסקרים המשיכו ואמרו כי "אנחנו מבהירים בזאת לכל מי שיש לו ספק בעניין: כל גורם בזירה, ללא קשר לשיוכו הפוליטי, שיבצע הטעיה חמורה של הציבור באמצעות עיוות נתוני סקרים אותם מפרסמת החברה, תוך שימוש בשמה הטוב של דיירקט פולס, צפוי לספוג תביעה כבדה בתוך 24 שעות באמצעות היועצים המשפטיים ממשרד בן-ארי, מרנס, תכלת ושות' המלווים את החברה".

"לא נהסס לפעול בעוצמה בכל הכלים העומדים לרשותנו מול כל גורם שיעשה שימוש מטעה בשמה הטוב של החברה", לשון ההודעה.

בתגובה למכתב ההתראה, פרסמה מפלגת יש עתיד תגובה וטענה כי "לא מדובר בעמוד רשמי של מפלגת יש עתיד. אין למפלגה כל אחריות או שליטה על עמודי תומכים".

בדיירקט פולס הגיבו במהרה במכתב נוסף: "לצערנו, אנו נאלצים לחשוף כעת כי הבוקר, מיד עם קבלת מכתב ההתראה, נעשה ניסיון חמור, לכאורה, מצד אנשי מפלגת יש עתיד לטשטוש זהות הדף ומקורו, לרבות שינוי שם הדף ועוד. הדף הופיע עד הבוקר תחת שם "יש עתיד בראשות יאיר לפיד" ועודכן לשם "תומכי יש עתיד ויאיר לפיד", במכון הסקרים צירפו למכתב צילום מסך מהשינויים.

בנוסף, ממשיכים בדיירקט פולס, הגורם המנהל את הקבוצה, ומממן את הפוסטים המתפרסמים בדף המקושר לקבוצה, הינו אופיר וינר. להיכרותכם, אופיר וינר עובד בלשכת השרה מירב כהן, החברה במפלגת יש עתיד, והינו אחיו של תומר וינר, יו"ר צעירי יש עתיד.

וינר, אישית, הגדיל לעשות ושיתף את הפרסום המטעה בקבוצות נוספות הקשורות במפלגה, ובכך העצים עוד יותר את הנזקים שנגרמו כלפי החברה עם חשיפה המוערכת במאות אלפי גולשים.

כל הפרטים אותם נאלצנו לחשוף כעת, לרבות ניסיונות הטשטוש החמורות וראיות מלאות לדברים, מתועדים ושמורים במחשבי החברה והגורמים המלווים אותה. בשעות אלה נשקלים צעדים נוספים ואישיים גם כלפי אופיר וינר.

נוכח ניסיון ההימלטות וטשטוש הראיות החמור, נשלח בדקות אלו מכתב נוסף למפלגת יש עתיד על-ידי באי כוחה של החברה, עוה"ד אסף תכלת וערן בן-ארי ממשרד בן-ארי, מרנס, תכלת ושות', בו הובהר כי חברת דיירקט פולס מתכוונת להילחם בכל היכולות והאמצעים העומדים לרשותה מול העוול החמור שנעשה לה.

מיש עתיד נמסר בתגובה: "לא מדובר בעמוד רשמי של מפלגת יש עתיד. אין למפלגה כל אחריות או שליטה על עמודי תומכים".

מכון הסקרים דיירקט פולס יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד