י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נלחמים לאורך 1000 קילומטרים

זלנסקי: כ-20 אחוז מאוקראינה תחת כיבוש רוסי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הכוחות הרוסיים כבשו כחמישית מאוקראינה. "נכון להיום כ-20% מהשטח שלנו נמצא בשליטה של ​​הכובשים", אמר זלנסקי בנאום למחוקקים בלוקסמבורג

חיילים אוקראינים: אילוסטרציה
חיילים אוקראינים: אילוסטרציה צילום: מתוך שידורי כאן 11

הנשיא זלנסקי, נאם בוידאו בפני המחוקקים של לוקסמבורג ואמר כי 20% משטחי אוקראינה, נמצאים תחת כיבוש רוסי. זלנסקי הוסיף כי הכוחות הרוסיים כבשו כ-75,000 קילומטרים רבועים של שטח אוקראינה - שטח גדול יותר ממדינת ניו יורק. "הצבא הרוסי כבר השמיד כמעט את כל הדונבאס", אמר זלנסקי על מרכז התעשייה של מזרח אוקראינה.

"המקום היה אחד ממרכזי התעשייה החזקים באירופה, פשוט הרוס. הכובשים הורסים אותו עיר אחר עיר" אמר הנשיא. כוחות אוקראינים החלו ביום רביעי בנסיגה מסברודונייצק , מקום אחרון עם שליטה אוקראיני במחוז לוהנסק, אחת משתי מדינות המרכיבות את אזור דונבאס.

העיר נפגעה על ידי ארטילריה רוסית, והרשויות המקומיות מעריכות שלמעלה מ-90% ממבני העיר נגרם נזק כבד. 90 קילומטרים מהגבול הרוסי ופעם ביתם של יותר מ-100,000 בני אדם, סברודונייצק פונתה ברובה, אך ראש העיר שלה, אולכסנדר סטריוק, אמר שהלחימה מסכנת את 13,000 העובדים שעדיין לכודים בעיר.

זלנסקי אמר ביום חמישי כי הכוחות האוקראינים נלחמים לאורך חזית של 1000 קילומטרים מהעיר מיקולאיב בדרום ועד חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, בצפון מזרח המדינה. הדחיפה הרוסית לקחת שליטה מלאה על הדונבאס הפכה למירוץ נגד השעון של הקרמלין, בתקווה להפעיל לחץ על קייב לפני שיגיעו משלוחי נשק מערביים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי לוהנסק דונבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד