כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חששו לחטיפה

דרמה באוויר: הטייסים נרדמו ומטוסי קרב הוזנקו

שני טייסים נרדמו בזמן שהמטוס שייט בגובה 38,000 רגל, וגרמו להתרעת אבטחה. הרשויות בצרפת חשדו בניסיון חטיפה והזניקו שני מטוסי קרב לטוס ליד המטוס כדי לראות מה קורה

מטוס: אילוסטרציה
מטוס: אילוסטרציה צילום: pexels

בטיסה של חברת איטליה איירליינס (ITA) מניו יורק לרומא בחודש שעבר, שני הטייסים נרדמו, מה שהפעיל התראה ביטחונית בצרפת עקב חוסר תקשורת בין המטוס לשליטה הקרקעית הצרפתית. הרשויות בצרפת חשדו בניסיון חטיפה והזעיקו שני מטוסי קרב לטוס ליד המטוס כדי לראות מה קורה בתא הטייס. לאחר שהרשויות האיטלקיות הוזהרו מפני מתקפת טרור אפשרית על המטוס, הם יצרו קשר עם ITA, שניסתה להגיע לטייסים באמצעות הטלפונים הסלולריים הלוויניים שלהם, כך דווח בתקשורת האיטלקית.

חקירה שנערכה לאחר הטיסה קבעה כי שני הטייסים שיצאו מנמל התעופה הבינלאומי ג'ון קנדי ​​ב-30 באפריל כשהם נושאים כ-250 נוסעים, ישנו בתא הטייס בזמן שהאיירבוס 330 שלהם טס בגובה 38,000 רגל מעל צרפת.

מסתבר כי בעוד טייס אחד ישן בהפסקת השינה המיועדת לו, קברניט המטוס נרדם גם הוא הטייס, שפוטר מאז, הכחיש כי נרדם, וטען כי היו בעיות בתקשורת, אך החוקרים לא מצאו עדויות לבעיות כאלה במטוס. ג'ון ננס, מנתח תעופה אמר לרשת ABC כי "המצב הזה מסוכן ביותר במיוחד אם הטייסים לא היו מסוגלים לעקוב אחר תנאי מזג האוויר ואת מצב הדלק של המטוס, המטוס עדיין יכול לטוס בטייס אוטומטי, אבל זה לא חכם או בטוח", אמר.

חברת התעופה האיטלקית אמרה בהצהרה כי התנהגותו של הקפטן "לא הייתה עקבית עם הכללים שהוכתבו על ידי החברה". למרבה המזל, המטוס עדיין הצליח לנחות בשלום ברומא.

מטוס מטוס קרב איטליה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד