י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חוסר בנתונים

ארגון הבריאות העולמי: התפרצות הקורונה בצפון קוריאה 'מחמירה'

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי אמנם אין לו גישה לנתונים על התפרצות הקורונה של צפון קוריאה, אך ההנחה שהמשבר הולך ומעמיק במדינה. הצפון לא חיסן את 25 מיליון תושביו מכיוון שהמשטר לא רוצה חיסונים מערביים

בדיקות קורונה: אילוסטרציה
בדיקות קורונה: אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ארגון הבריאות העולמי הטיל ספק בטענות צפון קוריאה להתקדמות במאבק נגד התפרצות נגיף הקורונה במדינה המתבודדת במזרח אסיה. מייקל ריאן, ראש תוכנית החירום בארגון הבריאות העולמי, אמר שהם "מניחים שהמצב מחמיר, לא משתפר".

סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה KCNA, דיווחה על 96,610 מקרי "קדחת" חדשים וללא מקרי מוות חדשים ביום חמישי, מה שהביא למספר יומי שני ברציפות של פחות מ-100,000 מקרים. אבל ראיין אמר שהם לא "בעמדה לבצע הערכת סיכונים נאותה של המצב בשטח מכיוון שלא היתה להם גישה לנתונים הדרושים".

ארגון הבריאות העולמי הוסיף כי הוא עובד עם שכנותיה של המדינה דרום קוריאה וסין כדי לקבל תמונה ממשית של מצב העניינים וכי הוא ממשיך להציע לספק חיסונים. אך הצפון לא חיסן את 25 מיליון תושביו מכיוון שהמשטר לא רוצה חיסונים מערביים. "הצענו סיוע במספר הזדמנויות הצענו חיסונים בשלוש הזדמנויות נפרדות. אנחנו ממשיכים להציע", אמר ריאן.

בימים שלאחר אישור התפרצות נגיף הקורונה הראשונה שלה, צפון קוריאה דיווחה על מאות אלפי 'מקרי חום', מה שהעלה את ההשערה בקרב מומחי בריאות הציבור שדאגו כי מחוסר מוכנות של המדינה להתמודד עם ההתפרצות. צפון קוריאה דיווחה כי המדינה הצליחה להילחם בבצורת ובמחסור במזון מתמשך, כאשר פעילויות כלכליות מרכזיות כמו חקלאות התגברו. עוד דווח, שהמדינה גם הגבירה את הספקת התרופות לאנשים חולים.

קורונה צפון קוריאה קים ג'ונג-און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד