ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החרדים פונו מביתם

משפחות חרדיות פונו לפני שבת בגלל טילים ורימוני יד

משטרת מנצ'סטר פוצצה בצורה מבוקרת רימוני יד וטילי נ"ט סמוך לשכונה חרדית, במקום גם נמצאו נשקים רבים. כלי נשק נשלחו לבדיקה משפטית כדי לראות אם נעשה בהם שימוש בתקריות קודמות כלשהן. משפחות חרדיות פונו מביתן בשל פיצוצים מבוקרים

משפחות חרדיות פונו לפני שבת בגלל טילים ורימוני יד
חלק מהנשקים שנמצאו צילום: משטרת מאנצ'סטר

כוחות מיוחדים של משטרת מנצ'סטר פוצצה רימונים וטילי נ"ט בצורה מבוקרת, לאחר שאלה נמצאו בשדה סמוך לשכונה חרדית בסאלפורד, הרובים לא ניתנים לשימוש מפאת מצבם, אבל "חשוב שהם הוצאו מכלל שימוש בוודאות יחד עם שאר מאגר הנשק, כדי להבטיח שהקהילות שלנו יהיו בטוחות" כך פרסמה משטרת מנצ'סטר באנגליה.

המשטרה פרסמה כי ביום שישי האחרון היא נאצלה לפנות 12 בתים שהיו סמוכים לשדה, כדי לוודא שאף אחד לא ייפגע בפיצוצים המבוקרים. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, לא ידוע עדיין מי אחראי לתחמושת, אך מישהו סיפר למשטרה על הממצאים, מישהו שכנראה הכיר את התחמושת, במקום מטיילים יהודים חרדים רבים, בעיקר כדי לשאוף אוויר צח. במהלך החיפושים הצטרפו גם כוחות צבא עם רובוט צבאי שסרק את המקום. הרחובות ביום שישי האחרון פונו בשעה 12 בצהריים, משפחות חרדיות הוציאו חפצים שהם צריכים לשבת, כי לא היה ברור מתי יאשרו להם לחזור הביתה.

הרובוט הצבאי שהובא למקום כדי לסייע לכוחות המשטרה

כוחות המשטרה היו מאד סובלניים והתייחסו באופן מרשים למשפחות החרדיות שביקשו לחזור לבתים לקחת דברים ואוכל שהיה מבושל לשבת. במקום היו כוחות חירום רבים, יחידות נגד טרור, אמבולנסים, כוחות כיבוי, מסוקים ריחפו באוויר, ויחידת לסילוק פצצות. במקום נמצאו פצצות, רימוני יד, טילי נ"ט, נשקים. אך המשטרה לא פרסמה באופן רשמי מה בדיוק נמצא, אך המקום היה נראה כמו מבצע צבאי בכניסה לג'נין.

אחד ממפקדי המשטרה סיימון אקר, מצוות החקירה של 'פשע מאורגן' אמר: "המבצע היה מוצלח מאוד עם הפינוי של כלי נשק וכמה חפצים שעלולים להיות קטלניים שנמצאו ונלקחו מהרחובות, כלומר אין יותר סיכון שהם יגיעו לידיים הלא נכונות, ואני מודה לציבור על שיתוף הפעולה והסבלנות במהלך היום".

"ללא ספק יהיו חברים מודאגים בקהילה המקומית בגלל הממצא הזה, אבל אני חייב להדגיש שעשינו חיפושים נרחבים באזור ובטוחים שלא נותרו פריטים אחרים של דאגה ושאין סיכון לתושבים תמיד חשוב שלאנשים יהיה הביטחון לספק לנו מידע כדי שנוכל לנקוט בפעולה, ואני מקווה שכל מי שיודע משהו על מאגר הנשק הזה, שייצור איתנו קשר כדי שנוכל לקבוע מהיכן הם הגיעו ואת היקף העבירות שבוצעו".

חבר המועצה החסידי ארי לייטנר פעל לעזור למשפחות החרדיות שהיו בבעיה בגלל השבת שהתקרבה, ופעל מול המשטרה לאפשר למשפחות לחזור לביתם כדי לקחת חפצים ואוכל שבושל לשבת, לייטנר וידא שכל המשפחות יהיו מסודרות עד כמה שניתן לפני שהשבת נכנסה.


חבר המועצה ארי לייטנר מסייע לתושבים החרדים בזירה

אנגליה חבר מועצה ארי לייטנר פצצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד