כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מבוכה בטהרן

"מת בתאונה": איראן מכחישה את חיסול הבכיר

האיראנים מכחישים את הידיעה על חיסולו של אחד ממפקדי כוח קודס של משמרות המהפכה. אך מודים כי הוא מת "בתאונה". לדברי 'אירנ"א', בימים האחרונים "איבד אחד ממשמרות המהפכה את חייו בתאונה בבית מגוריו שסיבתה נחקרת"

הודעת אבל על מותו של הבכיר
הודעת אבל על מותו של הבכיר צילום: רשתות ערביות

מקור איראני הכחיש את הידיעה שפורסמה אתמול על ידי ערוץ הטלוויזיה Iran International, כי בכיר איראני חוסל על ידי משמרות המהפכה, סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית 'אירנא' דיווחה, כי הדיווח על "חיסולו של אחד ממפקדי כוח קודס של משמרות המהפכה בידי המשטר", היא "מלחמה פסיכולוגית ואלו חדשות כוזבות".


סמל משמרות המהפכה האיראני

לדברי 'אירנא', בימים האחרונים "איבד אחד ממשמרות המהפכה את חייו בתאונה בבית מגוריו שסיבתה נחקרת". לפי 'אירנא', הדיווח על חיסולו לא נכון. כזכור ערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני האיראני "איראן אינטרנשיונל" דיווח אתמול (יום חמישי) כי ב-30 במאי עלי איסמעיל זאדה, מפקד בכיר ביחידה 840 של כוח קודס של משמרות המהפכה, נפל מגג ביתו באזור כראג' שבצפון איראן, פונה לבית החולים "שאהיד מאדאני" שבצפון איראן ושם נקבע מותו.

לפי הדיווח, בכירי משמרות המהפכה הודיעו למשפחתו של אסמעיל כי הוא החליט לסיים את חייו בשל "בעיות פסיכולוגיות" והותיר אחריו מכתב. אך לטענת Iran International הבכיר "חוסל" על ידי משמרות המהפכה.


המחוסל שנפל מהגג, או חוסל על ידי משמרות המהפכה

אלא שלפי אותם מקורות, שזהותם לא נמסרה, אסמעיל זאדה לא התאבד - אלא נרצח. לאחר החיסול של חסן סיאד ח'ודאיארי בלב טהראן, במשמרות המהפכה חיפשו מהיכן דלף המידע על אותו קצין, ולאחר בדיקה החליטו להרוג את אסמעיל זאדה בטענה כי הוא זה ששיתף פעולה עם המוסד, ולביים את התאבדותו.

כזכור, חסן סיאד ח'ודאיארי נורה למוות מחוץ לביתו ברחוב מגורים שקט בטהרן, כאשר שני חמושים רכובים על אופנועים התקרבו למכוניתו וירו חמישה כדורים לתוכו, כך על פי כלי תקשורת במדינה. איראן האשימה את ישראל בחיסול.

איראן משמרות המהפכה חיסול באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד