ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הגאון רבי ציון בוארון: "אפריד את הרבנות מהפוליטיקה"

הגר"צ בוארון, המתמודד לכס הראשון לציון פונה לחברי הגוף הבוחר: "אפעל לשיקום תדמית הרבנות" • הגר"י דרעי מצהיר: "הסרתי את מועמדותי" - אך למעשה לא עשה זאת

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

הגאון רבי ציון בוארון פונה לחברי הגוף הבוחר ומצהיר: "אפריד את מוסד הרבנות מהפוליטיקה".

בניגוד למועמדים לכס הרבנות הראשית המרבים להתראיין ולדבר בתקשורת או בשיעורים פתוחים לציבור, הגר"צ בוארון המתמודד לכס הראשון לציון, אינו מרבה לדבר בעל פה, ולכן מצא לו תחליף: מכתב.

באיגרת מיוחדת לחברי הגוף הבוחר הוא מצהיר מצהיר: "כשאבחר לתפקיד, אתמקד בנתינת מענה אישי לכל יהודי ויהודיה הנזקקים לשרותי הרבנות והדת בישראל, במאור פנים ובקירוב הדעת, עם דגש מיוחד לטיפול בנושאים המאחדים ומגבשי את עם ישראל במדינת ישראל, ואת מדינת ישראל עם היהדות בתפוצות.

הרב הוסיף כי, "ברצוני לפעול להפריד את מוסד הרבנות מהפוליטיקה על מנת למנוע זליגה של מפלגות ופוליטיקאים לתוך עבודת הרבנות ששייכת לכל העם".

הרב מציין במכתבו כי בכוונתו לטפל בנושא תדמית הרבנות בעיני העם וציין, "בדעתי להקים בהקדם גוף מקצועי אשר ייצג נאמנה ויביא לידיעת הציבור את פעילויות הרבנות הראשית, המגוונות והמורכבות, בקרב כל ישראל, ולקרב את כל צרכי הדת לכל יהודי בארץ ובתפוצות זאת מתוך מטרה חשובה, לרומם את תדמית הרבנות הראשית והרבנויות המקומיות, בעניינים הנדרשים".

את מכתבו חותם הרב בתפילה, " אחתום בתפילה לה' יתברך, שיערה רוח קדשו ממרום על כל ישראל, ועל חיילי ישראל, ויעטרם בעטרת ישועה וניצחון. וישובו לבתיהם לחיים טובים וארוכים. ה' עוז לעמו ייתן ה' יברך את עמו בשלום".

תוך כך, הרב יהודה דרעי, שהגיש גם הוא מועמדות לכהונת הראשל"צ, דווקא כן מרבה לדבר, אם כי לדברים - כך מתברר - אין כיסוי של ממש: לאחר שיעורו של הגר"ע יוסף הופיע גם הוא והצהיר: "אני 25 ברבנות וטבעי שאהיה רב ראשי. אך כשמרן הכריז על מועמדות בנו הסרתי מיד המועמדות לקיים ועשית ככל אשר יורוך".

הלכה למעשה, למרות דבריו, הוא עדיין לא הסיר את מועמדתו.
הרב בוארון ש''ס רבנות ראשון לציון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד