י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מפגש פיוס • רבני ש"ס נפגשו עם רבני ה'עמלקים'

מפגש בין רבני הציונות הדתית לרבנים מש"ס • בין המשתתפים: הרב ראובן אלבז, הרב חיים דרוקמן והרב שמואל אליהו • הגר"י איידלשטיין תומך בהרב רצון ערוסי

מפגש פיוס • רבני  ש"ס נפגשו עם רבני ה'עמלקים'

בסוף השבוע שעבר, נפגשו בירושלים רבני הציונות דתית עם רבנים חרדים ספרדים לכנס פיוס.

את הכינוס יזם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה המקורב לרב שמואל אליהו ולרב אליקים לבנון, וייתכן שכינוס זה הוא שהכשיר את הקרקע לדברי הפיוס של הרב עובדיה אמש (מוצ"ש), בזכות הכיפות הסרוגות.

במפגש השתתפו: הרב שמואל אליהו – רבה של צפת והמועמד הציוני דתי לתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב חיים דרוקמן - יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא ולשעבר ראש מערך הגיור והרב אליקים לבנון – רב המועצה האזורית שומרון, חבר הנהלת מועצת יש"ע.

עוד בנושא:
הגר"ע יוסף: "רבי שלום לא התכווין לכיפות הסרוגות"
נפתלי בנט הולם ברבני ש"ס: "תתביישו לכם. נמאס!"
חכם שלום כהן תקף: "כיפות סרוגות זה עמלק. אלה יהודים אלה?" • צפו

מן הצד החרדי השתתפו: הרב ראובן אלבז ראש ישיבת אור החיים, הרב ברוך שרגא – אב בית דין ירושלים, הרב יצחק כהן רב שכונת שמואל הנביא והרב מאיר מזוז רב שכונת רמת אשכול.

מלשכתו של מסיקה נמסר כי מטרת המפגש הייתה כאמור פיוס. במפגש הוחלט בין הצדדים להפסיק את שיח השנאה. הן הצד הציוני והן הצד החרדי הסכימו ביניהם כי לא ניתן להמשיך עם שיח מסוג זה.

במסמך המסכם את המפגש כתבו הרבנים: "הצעד הראשון עליו הוחלט הוא לצאת בקריאה לטיהור וניקוי האווירה, הרבנים קראו לכל תלמידי חכמים, מרנן ורבנן, להיזהר בביטויים עולבים, להימנע משמות גנאי, ולנהוג כבוד איש ברעהו. כאשר כל עולם התורה ינהגו כבוד זה בזה תוכשר הקרקע להסכמות בכל הנושאים השנויים במחלוקת".

הרבנים החרדים הסבירו במפגש כי הציבור החרדי מצוי בימים אלה בכאב גדול בשל הלחץ על עולם התורה עקב נושא תקצוב הישיבות וגזירת הגיוס. את המציאות הגדירו ואמרו כי "ניתכת עלינו מכה אחר מכה".

במפגש הוחלט להרחיב את המפגשים וליצור מפגשים גם עם רבני הציבור הליטאי. עוד הוחלט ליצור אחדות בקרב הרבנים החרדים והציונים ולקיים מפגשים תכופים לליבון סוגיות משותפות.

מסיקה הסביר את הרקע למהלך: "לאחרונה התגברו הביטויים החריפים של המחנה החרדי-ספרדי כלפי הציונות הדתית, אני סבור שאנשים אחים אנחנו ורב המשותף על המפריד, דווקא סמוך לתשעה באב עלינו לעשות כל מאמץ בכדי להגביר את המשותף. על כן פעלנו בכדי להפגיש בין בכירי רבני הציונית דתית לבכירי רבני הספרדים החרדים".

הרב רצון ערוסי עם הגר"י איידלשטייןצילום: הרב רצון ערוסי עם הגר"י איידלשטיין
הרב רצון ערוסי עם הגר"י איידלשטיין

תוך כך, בצהרי יום שישי, התקיימה פגישה בביתו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין שליט"א, רבה של העיר רמת השרון וחבר הגוף הבוחר, בין הרב ד"ר רצון ערוסי, רבה של קרית אונו ומועמד לכס הראשון לציון.

לפי דברי מטה הרב, בפגישה, הביע הרה"ג אדלשטיין את תמיכתו בהרה"ג רצון ערוסי לכהן כראשון לציון הבא והצהיר שאף יעשה הכל כדי לשכנע חברים נוספים בגוף הבוחר לתמוך ברב.

לפי גורמים במטה גם הגראי"ל שטיינמן לא הביע כל תמיכה ברב יצחק יוסף, וסירב להוציא מכתב תמיכה בו.
הבית היהודי הרב דרוקמן הרב אליהו הרב אלבז רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד