כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לישראל ולרשות הפלסטינית

לאחר התמהמהות: נשיא ארה"ב יגיע לביקור קצר בישראל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ישהה יגיע ליום אחד בלבד לישראל ויפגוש את בנט ואת הנשיא הרצוג. היום השני יוקדש לפלסטינים וביידן יבקר במזרח ירושלים ויפגוש את אבו מאזן בבית לחם

נשיא ארה"ב ובנט: אילוסטרציה
נשיא ארה"ב ובנט: אילוסטרציה צילום: אבי אוחיון, לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי להגיע לביקור בישראל ביום חמישי, 23 ביוני, ליום אחד בלבד, את יום הביקור השני הוא צפוי להקדיש לפלסטינים ולבקר בבית לחם ובבית חולים במזרח ירושלים, כך מדווח איתמר אייכנר באתר Ynet. על פי התוכנית, ב-23 ליוני בשעה 11:00 בבוקר ינחת ביידן בנמל התעופה בן גוריון, שם תיערך לו קבלת פנים ממלכתית במעמד סגל א' של ראשי המדינה.

בסיום קבלת הפנים בנתב"ג יבקר ביידן בסוללת כיפת ברזל בבסיס פלמחים, ביקור שנועד לסמל את תרומתו של ביידן לביטחון ישראל, כאשר החליט על חבילת סיוע של מיליארד דולרים לישראל, לטובת מילוי המלאים של מיירטי כיפת ברזל לאחר מבצע שומר החומות. כך דווח איתמר אייכנר.

ביידן צפוי לבקר ביד ושם בירושלים, וייפגש עם בנט ועם נשיא המדינה יצחק הרצוג. בערב יגיע הנשיא לארוחת ערב ממלכתית בבית הנשיא בירושלים.

את יום הביקור השני צפוי ביידן להקדיש לפלסטינים. הוא יבקר בבית חולים במזרח ירושלים, לאחר מכן יבקר בבית לחם שם ייפגש עם אבו מאזן, הוא יבקר בכנסייה מקומית, ובצהריים יעזוב את ישראל.

ב'ידיעות אחרונות' דווח, כי האמריקאים התמהמהו מאוד בסגירת פרטי הביקור ונמנעו בשבועות האחרונים לפרסם הודעה רשמית לגביו, בגלל המצב הפוליטי בישראל והחשש האמריקאי שהממשלה קרובה ליפול עד הביקור או בסמוך לו. החשש בוושינגטון שביקור נשיאותי בעת הזאת ייתפס כסיוע לאחד הצדדים.

ג'ו ביידן בנט רמאללה ביקור נשיאותי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד