י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב פנגר: "אל תחריפו את המצב"

הרב יצחק פנגר עם סיפור לשבת והקשר לפרשת השבוע | על חג השבועות מדוע נוהגים לאכול מאכלי חלב? וכיצד הצליחה הצפרדע להיחלץ מסיר החלב?

הרב פנגר: "אל תחריפו את המצב"
הרב פנגר צילום: מתוך הסרטון

אישה אחת חזרה אחרי יום עבודה קשה, והתחילה להתלונן. היא אמרה לבעלה: "אף אחד לא אוהב אותי, לאף אחד לא אכפת ממני, כל העולם שונא אותי". בעלה, תוך כדי שהוא קורא בעיתון, אמר לה: "זה לא נכון, יקירתי, את לא כל כך מפורסמת שכל העולם ישנא אותך... יש אנשים שבכלל לא מכירים אותך".

תעשו טובה, אם מישהו משתף אתכם בקושי שלו, תעודדו אותו. אל תחריפו את המצב...

הפרשה מתחילה במילים "נָשֹׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי גֵרְשׁוֹן...". נָשֹׂא, מלשון להרים. תרים את הראש לכל מי שמרגיש "גַרוש" (גרשון), אם זה בעקבות משבר אישי או זוגי. תרים להם את הראש ותעודד אותם.

חג שבועות בפתח, ונוהגים לאכול בו מאכלי חלב. אחת הסיבות לכך היא שחג שבועות הינו יום מתן תורה. לאחר קבלת התורה למדו עם ישראל שבכדי לאכול בשר ישנן הלכות שחיטה, מליחה, ניקור וכו', ולכן ביום של מתן תורה לא אכלו בשר, עד שילמדו את ההלכות - אך כן אכלו מאכלי חלב. 

מספרים על שתי צפרדעים שנפלו לסיר חלב בבית מלון שנסגר בקורונה. הן שחו סביב-סביב. עד שאחת אמרה לשנייה: "אין לי כוח, אני נשברת וטובעת. חברתה אמרה לה: "אל תוותרי, תרימי את הראש ותמשיכי", והן המשיכו לדחוף עם הרגלים, עד שהצפרדע התייאשה וטבעה. חברתה לא ויתרה, והמשיכה להרים את הראש ולדחוף עם הרגלים. לפתע היא הרגישה שהחלב מתקשה, ואכן, הוא הפך לחמאה. היא הצליחה לעמוד עליו ולצאת.

תהליך הפיכת החלב לחמאה נקרא "חיבוץ". נדרש קצת יותר מאשר דחיפת רגלים של צפרדעים לשם כך, אבל הרעיון חמוד. המסר עבורנו – אל תוותרו, תרימו את הראש, תמשיכו להתקדם. ייאוש אינה אופציה. כבר אמרו לפני שסוד החיים הוא ליפול 7 פעמים, ולקום בפעם השמינית.

הרימו את הראש, הסתכלו קדימה ודעו שהטוב ביותר עוד לפניכם.

שנזכה לקבל את התורה, ולאחדות.

שבת שלום וחג שמח.

שלכם, יצחק פנגר.

פרשת שבוע סיפור לשבת מסר שבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד