כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נמשכת הרגיעה בתימן

הפסקת האש עם המורדים החות'ים הוארכה בעוד חודשיים

על רקע הנסיונות של סעודיה ואיראן ליישר את ההדורים ביניהן ולהביא להפחתת ברמת המתח השוררת באזור, התקבל אתמול דיווח על כך שהמורדים החות'ים בתימן, והקואליציה הסונית בראשות סעודיה, הגיעו להסכם לפיו הפסקת האש שהוכרזה לפני חודשיים, תוארך בחודשיים נוספים

תימן: אילוסטרציה
תימן: אילוסטרציה צילום: pixabay

הלחימה בתימן נמשכת מספר שנים, מאז החלו המורדים החות'ים לתפוס שטחים בצפון המדינה ובהמשך גם כבשו את הבירה צנעא, בעודם דוחקים את הממשלה הנבחרת של תימן, להקמתה של בירה זמנית בעיר הנמל עדן. נסיונות קודמים להשגת הסכם והפסקת אש לא צלחו, והמלחמה זלגה לא פעם גם לתימן ואפילו לאמירויות ולקטאר, כחלק מהמתקפות שמבצעים המורדים החות'ים, באמצעות ירי טילים בליסטיים אותם קיבלו מידי איראן.

הפסקת האש הוכרזה לפני חודשיים, כחלק מהנסיונות להשיג הסכם ארוך טווח, אבל מאחר והתברר שהחודשיים הללו לא נוצלו כהלכה והצדדים עדיין רחוקים מהסכם של קבע, הוחלט כאמור להאריך אותה בחודשיים נוספים.

נדגיש כי למרות שהפסקת האש עדיין בתוקף, הלחימה לא פסקה לחלוטין, וברחבי תימן עדיין נשמעים הדי נפץ וקולות מלחמה. עם זאת, קצב הלחימה פחת משמעותית, וכך גם הפגיעה באזרחים. יש לציין כי בתימן אין היום קהילה יהודית, כולם נמלטו מהמדינה שהפכה לגיהנום, במדינה נשארו יהודים בודדים. אך שאר היהודים עלו לישראל או הגיעו לבריטניה או לארה"ב, חלק מהם קיבלו מקלט מדיני באיחוד האמירויות.

תימן מורדים סעודיה איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד