י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החוק שבמוקד המתיחות

'הליכוד' נגד מועצת יש"ע: מחלוקת בהנהגת המתיישבים

לקראת ההצבעה על הארכת התקנון ביהודה ושומרון שמשפיע על אורח חייהם של האזרחים, מחלוקת בקרב ראשי המועצות באזור באשר לעמדה שצריכה לנקוט האופוזיציה - יו"ר מועצת יש"ע ועוד שמונה נוספים קוראים בקול ברור לסייע לקואליציה להעבירה, מנגד, ארבעה אחרים עומדים לצד גוש נתניהו · ב'ליכוד' עברו למתקפה פומבית נגד מועצת יש"ע: "הגיע הזמן שיתפכחו ויתחילו לפעול"

'הליכוד' נגד מועצת יש"ע: מחלוקת בהנהגת המתיישבים
ראשי רשויות ביו"ש צילום: יונתן סינדל פלאש 90

הנהגת המתיישבים ביהודה ושומרון מפוצלת באשר לעמדה שצריכה לנקוט האופוזיציה בהצבעה על הארכת חוק התקנות ביו"ש - שגורמת למתיחות קשה בין מועצת יש"ע ל'ליכוד'.

במפלגות גוש נתניהו החליטו שלא לסייע לקואליציה להעביר את התקנות, שמעגנות את כל העניינים המשפטים בהתיישבות, והאחרונים לא מצליחים לגבש תמיכה מוצהרת של כל החלקים בה. גם אם הקואליציה תצליח לגייס את רע"מ ו'מרצ' לתמיכה, ייתכן והחוק יפול במידה ועידית סילמן תחליט להתנגד.

בעקבות כך קבוצה של ראשי מועצות ביו"ש החליטו להפעיל לחץ על האופוזיציה לסגת מההצהרה שלה לגבי החוק, ולעזור לקואליציה להעבירו. הלחץ החל כאשר דוד אלחייאני, יו"ר מועצת יש"ע המקורב לשר המשפטים סער שמגיש את ההצעה מתוקף תפקידו, פרסם קריאה.

מכתב ראשי הרשויות לאופוזיציה

קריאתו של אלחייני הייתה צפויה, כיוון שהוא תומך, או לכל הפחות תמך, בממשלה הנוכחית, אלא שאתמול, באופן חריג, שמונה ראשי מועצות פרסמו קריאה ל"ראשי הסיעות הציונות בכנסת", ובהינתן העובדה שראשי הסיעות הציונות בקואליציה תומכים, אז המכתב מופנה ישרות לראשי האופוזיציה.

במכתב, שעליו חתומים מכל גווני הקשת של ראשי המועצות ולא רשמית מטעמה של מועצת יש"ע, קוראים החותמים לתמוך בחוק כדי "לא להפוך את חיינו לכאוס ולמנוע את הפגיעה הקשה בחיי 500 אלף תושבינו".

בעקבות כך, יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין, פרסם הודעה תקיפה נגד אותם ראשי רשויות וטען כי "לא במקרה, אלה אותם ראשי מועצות שלא עשו דבר כדי למנוע את הקמת ממשלת השמאל, וחלקם אף תמכו ופעלו להקמתה".

תקף בחריפות, יריב לוין. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ארבעה ראשי רשויות חובשי כיפה מתחו הבוקר ביקורת חריפה נגד הממשלה ופרסמו קריאה סותרת לזו של חבריהם - בה חיזקו את ההתנגדות הגורפת של האופוזיציה לכל הצעה ממשלתית, יחד עם קריאה לחברי 'ימינה' ו'תקווה חדשה' לעזוב את הממשלה.

אלא שב'ליכוד' לא הסתפקו, ואחר הצהריים הוציאו הודעה תקיפה נגד מוצעת יש"ע והעומד בראשה דוד אלחייאני, שלדבריהם "הוא האחרון להטיף מוסר לראש הממשלה לשעבר נתניהו".

בליכוד כתבו כי "הגיע הזמן שבמועצת יש״ע יתפכחו ויתחילו לפעול נגד הממשלה המסוכנת של בנט שתלויה בתומכי טרור", לדבריהם, "בטרם יהיה מאוחר מדיי". מדובר כנראה בהודעה החריפה ביותר של 'הליכוד' נגד הגוף שמאגד את רוב ראשי הרשויות, והמתיחות בין הצדדים כנראה בשיאה.

ראשי רשויות מועצת יש"ע יריב לוין דוד אלחיאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד