י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קידוש השם

נציגי ה-OECD למדו גמרא עם תלמידי ישיבת נשמת התורה

לישיבת 'נשמת התורה' בירושלים הגיעו השבוע נציגים של הארגון הבינלאומי ה-OECD, השתתפו בסדר לימוד משותף עם תלמידי הישיבה. נציגי הארגון הגיעו לישיבה במסגרת סיור שהם עורכים בישראל

נציגי ה-OECD למדו גמרא עם תלמידי ישיבת נשמת התורה
בחורי ישיבת נשמת התורה בלימודם צילום: באדיבות המצלם

מראה מרגש במיוחד, התרחש השבוע בישיבת 'נשמת התורה' בירושלים, נציגים של הארגון הבינלאומי ה-OECD, השתתפו בסדר לימוד משותף עם תלמידי הישיבה. נציגי הארגון הגיעו לישיבה במסגרת סיור שהם עורכים בישראל. סיור שנועד לעמוד מקרוב אחר מדיניות ההשקעה בחינוך של מדינת ישראל, בהשוואה למדינות ה- ה-OECD, והכרה מעמיקה עם אתגרי החינוך בישראל, בתחום החינוך במגזרים השונים כמו המגזר החרדי.

במהלך הביקור, ביקשו הנציגים להגיע לסיור לישיבת נשמת התורה, שעל ידי רשת החינוך 'נצח'. לסיור בישיבה התלוו נציגת משרד החינוך הגב' רות אלמליח, נציגת עיריית ירושלים הגב' עדי בילסקי. ראש הישיבה הרב אליעזר שטיינברג, פתח את הסיור בהסבר מפורט על תכנית הלימודים של ישיבת נשמת התורה ועל מטרתה לגדל את התלמידים בתורה יחד עם ידיעות הנחוצות לחיי המעשה.

יו"ר רשת 'נצח' הרב מנחם בומבך, הסביר בארוכה על אתגרי החינוך בישיבה תיכונית חרדית והצורך לשלב באופן הנכון ביותר בין קודש לחול: 'לימודי הקודש הם מרכז הווייתו של ילד חרדי ושל בחור ישיבה חרדי. לצד זה, ישנם כאלו שמבקשים לשלב כלים נוספים, שיאפשרו לתלמידים בבוא העת להשתלב בעולם המעשה'.

 נציגי ה-OECD, ביקשו להבין לעומק את נושא הלימוד המרכזי בישיבה-לימוד הגמרא. ראש הישיבה צירף אותם לסדר לימוד משותף עם התלמידים. הוא ציין, כי התלמידים מתחילים את הלימוד בגמרא, בגיל צעיר מאוד, מה שמקל עליהם את הלימוד. נציגי הארגון התפעלו מתכנית הלימודים ומאיכות ההוראה. נציגי משרד החינוך ועיריית ירושלים, ציינו לשבח את ישיבת נשמת התורה, המהווה מודל והשראה לחינוך ובנייה של בחורי ישיבה שלמים בתורתם, במידותיהם עם כלים נכונים לשילוב של לימוד ומעשה. 

לימוד תורה ישיבת נשמת התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד