י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ממציאי הכינוי חרדקים: "לא הסתנו לאלימות"

יוזמי קמפיין החרדקים עדיין מסתתרים ולא חושפים את זהותם, אך מפרסמים הודעה לציבור: "לפי החוק המקובל אין בקמפיין עבירה פלילית" • "אנו מקיימים מצוות מחאה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בעקבות טענות רבות שנשמעו לאחרונה על אלימות נגד חיילים חרדים כתוצאה מקפיין החרד"קים, פרסמו גורמים אנונימים שלכאורה עומדים מאחוריו הודעה לציבור: "הקמפיין אינו מיועד ואינו מסית לאלימות כלל וכלל".

ההודעה מתפרסמת על פשקוויל שאינו חתום, אך יודעי דבר מספרים כי גורמים המנהלים את הקמפיין הם אלו שפרסמו אותה לאחר שלאחרונה התעוררה המערכת הפוליטית בעקבות האלימות נגד החיילים החרדים.

"היות שממשלת ישראל חוששת מאד כי "קמפיין הוקעת החרדקים" יכשיל כל ניסיונות הגיוס למיניהם, וכפי שהתבטא אחד מחברי הכנסת "אם לא נצליח לטפל בתופעה הזו, לא נצליח לגייס חרדים". לכן הם החליטו למגר את התופעה בכל מחיר.

לדברי מפרסמי ההודעה, חלק מתקיפות החיילים החרדים בתקופה האחרונה הן מבוימות, "בשבוע האחרון נעשו כמה ניסיונות פרובקטיביים על ידי המשטרה, שמטרתם לגרור את הציבור לפרובוקציות שליליות, כדי שעל ידי כך יוקל להם למצוא "קרבן ציבור" ולגולל עליו את כל התסכול הממשלתי. ובכך להפחיד את כל קהל עדת ישראל מלהוקיע את פורצי הגדר.

"לכן הננו להבהיר, הקמפיין הזה אינו מיועד ואינו מסית לאלימות כלל וכלל. בכדי לקיים את ההלכה כראוי, יוצאים אנו ידי חובתנו במה שאנו צועקים ומוחים ברבים נגד פורצי הגדר. בכדי שילדינו יפנימו שההתגייסות לצה"ל הוא דבר "פסול ואסור בתכלית".

בהודעה הם מציינים כי עורכי הדין המלווים את הקמפיין טענו כי לפי החוק המקובל במערכת המשפט בארץ, "מותר לכל אחד לצעוק כמה שהוא רוצה ועל מי שהוא רוצה..היות וכך אין לממשלת ישראל כל עילה חוקית לעצור את זעקותינו ומחאותינו. אדרבא, עצירתו מהווה עבירה פלילית של "סתימת פיות". בסיום הם כותבים: "נא לא להיגרר לפרובוקציות מגמתיות".

ההודעה עוררה תגובות רבות. בסוף השבוע האחרון הפיצו סיקריקים במאה שערים פשקוויל נגד הקמפיין וההודעה שהתפרסמה ובו כתבו: "בשלטון הכופרים הנקרא בזיוף ממשלת ישראל אין אנו מכירים ובחוקותיהם אין אנו מתחשבים...כל רצוננו הוא לעשות הכל כנגד חוקיהם..לחלל שם המדינה ועל ידי כך לגדל ולקדש שם שמיים".

בסופו הבהירו כי המלחמה נגד חיילים חרדים היא לא כתוצאה מכך שהם "חרדים קלי דעת" אלא: "מפני שהם חיילים הלוחמים נגד הקב"ה..ואפילו יתנהג שם הכל על גדרי הצניעות וההלכה, לא תיפחת ההתנגדות כמלא נימא לצבא המרד המנהל מלחמה כל רגע ורגע כנגד הקב"ה ותורתו הקדושה. ועליהם אנו מתפללים ג' פעמים ביום בברכת ולמלשינים".
חרדקים הסבר מתגוננים מסתתרים הודעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד