י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"פרובוקציה"

אסדת גז הגיעה לישראל ובלבנון מאיימים

נשיא לבנון מאיים כי הגעתה של אסדת 'כריש' קרוב לחופי ישראל, היא "מעשה מסוכן ביותר באזור שנוי במחלוקת" | האסדה התמקמה כ-80 ק"מ מהעיר חיפה, היכן שלבנון טוענת כי מדובר במים הכלכליים שלה | ישראל, דוחה את הטענות ובינתיים צה"ל החל לאבטח היום את הספינה של חברת 'אנרג'יאן' הלונדונית, שהחלה לפעול להקמת האסדה

אסדת גז: אילוסטרציה
אסדת גז: אילוסטרציה

בלבנון עוקבים בדריכות אחר הספינה שאמורה, לטענתם, להתחיל בקידוחים בשדה כריש, על אף שמדובר באסדת הפקה. הספינה FPSO של חברת ENERGEAN חצתה את תעלת סואץ בדרך לשדה. בצד הלבנוני (במחנה של חיזבאללה) יש מי שטוען שגם הוא נמצא באזור המחלוקת הימי בין המדינות.

חבר המועצה המדינית של חיזבאללה, מחמוד קמאטי, אמר בתגובה (לפי העיתון הלבנוני א-נהאר) כי "אנו לא נאפשר לישראל לקדוח נפט וגז באזור השנוי במחלוקת". מי שעמד בראש המשלחת הלבנונית לשיחות הגבול הימי, בסאם יאסין, אמר ביממה האחרונה כי על המדינה הלבנונית לפעול ולהגדיר גם את האזור שבו נמצא שדה כריש כשטח מחלוקת ולשנות את הצו הרלוונטי לעניין: "אם לא נשנה את הצו, אנחנו עומדים בפני ימים קשים וההחלטה תהיה בידי המדינה וההתנגדות (חיזבאללה)".

יש לציין כי בנאומיו האחרונים של נסראללה הוא הקפיד להעלות את הסוגיה הנ"ל של הקידוחים הישראליים בכריש והפציר במדינה הלבנונית להתחיל לקדוח גם כן באזור השנוי במחלוקת ולא לתת דין וחשבון לארצות הברית בנושא. הוא אף הבהיר כי אם ישראל תנסה לפגוע בקידוחים של לבנון, אז חיזבאללה יכול לפגוע באזורים שבהם ישראל קודחת. כך דווח ב'כאן חדשות'.

נשיא לבנון מישל עאון צייץ בחשבונו: "כל עוד מתנהל מו"מ לשרטוט הגבול הימי עם ישראל, הרי שכל פעולה בשטחים הנתונים למחלוקת מהווה פרובוקציה ופעולה עויינת". עוד כתב עאון כי לאחר הדיון שקיים עם ראש ממשלת המעבר מיקאתי בנושא כניסת אסדת הקידוח לשטח הימי השנוי במחלוקת, הוא דרש מצבא לבנון שיעביר לו נתונים מדוייקים ורשמיים כדי לגבש את דרך הפעולה בעניין זה.

שרת האנרגיה קארין אלהרר בירכה על הגעתה של הספינה ואמרה: "נמשיך לפעול לגיוון שוק האנרגיה ולשמור על יציבות ואמינות". חברת אנרג'יאן מסרה כי האסדה נגררה על ידי שתי גוררות מהמספנה שבה נבנתה בסינגפור, כל הדרך לישראל. המסע הימי, למרחק של כ-8900 ק"מ, נמשך 35 ימים שבמהלכם עברה האסדה דרך שישה ימים, ולקראת סופו חצתה את תעלת סואץ ונכנסה למימיה הכלכליים של ישראל בסוף השבוע. כך דווח אתר 'וואלה'. עוד דווח, כי צה"ל החל לאבטח היום את הספינה של חברת "אנרג'יאן" הלונדונית, שהחלה לפעול להקמת האסדה.

גז לבנון חיזבאללה אסדת קידוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד