י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סטודנטים מבקשים: החזירו הרבנות לתפקידה המקורי

הבחירות לרבנות הראשית מעוררת לראשונה עניין ציבורי נרחב: אגודת סטודנטים תקיים עצרת ביום הבחירות • יקראו לחברי הגוף הבוחר: "בחרו במי שיקרב את העם ליהדות"

אילוסטרציה, צילום: יצחק לב ארי
אילוסטרציה, צילום: יצחק לב ארי

הבחירות לרבנות הראשית קרובות לסיומן, אך יש מי שמאס בהתנהלות של הרבנים בחודשים האחרונים, הכוללים ספינים, פוליטיקה ומניפולציות.

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן פנתה בימים האחרונים אל קהל הסטודנטים ואל הציבור הרחב, והציגו את כוונתם לצאת להפגנה מיוחדת שתתקיים בירושלים ביום הבחירות לרבנות הראשית. מטרת ההפגנה, לדברי הסטודנטים, היא לקרוא לחברי הגוף הבוחר "לבחור מנהיגים שיובילו להעצמה של עם ישראל והרבנות הראשית".

"ההפיכה של בחירות לתפקיד רב ראשי לתוכנית ריאליטי מהסוג הנחות ביותר פוגעת בדימוי הציבורי של עם ישראל כולו", אומרים באגודת הסטודנטים, "הפרשיות האחרונות שנקשרו ברבנות הראשית גרמו נזק כבד לתדמיתה. צריך להחזיר את הרבנות לתפקידה המקורי לקרב את העם ליהדות ולהוות מופת של מנהיגות רוחנית ומוסרית עבור העם כולו".

באגודת הסטודנטים באים בדרישה כי מוסד הרבנות הראשית "ייצר מנהיגים שיובילו להעצמת עם ישראל בדרך של אהבת ישראל".

יו"ר אגודת הסטודנטים, מתן בר נוי, אומר כי מטרת ההפגנה היא לקרוא למועמדים "לעשות בדק בית ולבחון את תפקודם במהלך המרוץ". והוסיף: "אנו מקווים כי לאחר הבחירות יוכל המועמד הנבחר לשים מאחוריו את הפוליטיקות והעסקנות, ויתרכז בתפקידו העיקרי כרואה רוחני וכדמות על-מגזרית של עם ישראל, אשר ידע לחבר בין קצוות האוכלוסייה".

ההפגנה תתקיים בבשעת הבחירות במלון לאורנדו פלאזה בירושלים.
סטונדטים הבחירות לרבנות מנהיגים תפקיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד