ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
רע"מ וסילמן בסימן שאלה

יום דרמטי מחר בכנסת: האם הקואליציה תשרוד

ההצבעה על חוק תקנות יהודה ושומרון מטלטל את הקואליציה וגם בסופ"ש לא נרשמה התקדמות. סילמן תעמוד למבחן משמעותי ראשון ואילו ברע"מ עדיין לא התגבשו כיצד להצביע

יום דרמטי מחר בכנסת: האם הקואליציה תשרוד
נפתלי בנט וגדעון סער צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכנסת דרוכים לקראת דיון המליאה מחר (שני) במרכזו הצבעה על תקנות יהודה ושומרון שכבר תקועות שבועיים בהיעדר רוב לקואליציה ובעקבות סירובה של האופוזיציה לסייע בהעברת התקנות.

בשבוע שעבר הציב שר המשפטים גדעון סער אולטימטום כי אי העברת החוק משמעותה סוף דרכה של הקואליציה ודרש מראשי הקואליציה נפתלי בנט ויאיר לפיד לוודא כי כל חברי הקואליציה יתמכו בהצעה.

ערב קודם ההצבעה, דיווחים סותרים במערכת הפוליטית לגבי החלטת חברי סיעת רע"מ, האם יתמכו בחוק או שמא יפילו אותו, כאשר גם אם יו"ר המפלגה מנסור עבאס יתמוך בו, הוא יאלץ לשכנע גם את ח"כ מאזן גנאים והמשימה איננה פשוטה. נכון להערב גם חברת הכנסת ג'אידה רינאוי זועבי ממפלגת 'מרצ' שפרשה וחזרה לקואליציה כעבור 48 שעות מתפתלת ולא מצהירה באופן חד משמעי כי תתמוך.

מאז איבדה הקואליציה את הרוב בכנסת וירדה ל-60 אצבעות, גם חברת הכנסת עידית סילמן היא בגדר תעלומה. עד כה היא טרם הרימה את ידה בהצבעה נגד הקואליציה, אך בעקבות האולטימטום של גדעון סער מאמינים בליכוד כי ניתן להפיל את הממשלה וייתכן שלראשונה היא תצביע נגד ותפיל את התקנות גם במקרה שכל הקואליציה תתגייס לתמוך בה כולל חברי סיעת רע"מ וזועבי.

בקואליציה מתכננים להילחם על כך ולמנוע את פירוק הממשלה, שיטה אחת היא להפוך את ההצבעה לאי אמון ולהצמיד את ההצבעה על מינוי סגן השר מתן כהנא לתפקיד שר, כדי להרתיע את עידית סילמן לבל תתנגד מחשש להכרזה עליה כפורשת.

כך או כך, מחר צפוי יום מתוח בכנסת ובקואליציה שימיה בין כה ספורים, בשל המשברים התמידיים, כשגם המשבר בין שרת התחבורה מרב מיכאלי ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון טרם הגיע לסיומו.

גדעון סער מפלגת רע"מ עידית סילמן מאזן גנאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד