ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

נווה יעקב: מתפללים חסמו קבלן שבא לפנות בית כנסת

מתפללי בית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים מנעו בגופם קבלן עבודות שהגיע לשטח במטרה להקים בית ספר • הרקע מגלה שיש גם צד שני: ביהכנ"ס הוקם באופן לא חוקי

צילום ארכיון: צ.ג.
צילום ארכיון: צ.ג.

מאבק על הריסת בית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים הגיע הבוקר (א') לשיאו: גבאי בית הכנסת 'היכל ניסים' חסמו בגופם את קבלן העבודות שהגיע לשטח במטרה להתחיל בבניית בתי ספר וטען כי חברי מועצה מיהדות התורה טענו בפניו כי הגיעו לסיכום עם המתפללים על פינוי בהסכמה.

תחילה רקע: עקב מצוקת מוסדות הלימוד בשכונת נווה יעקב החליט מחזיק תיק החינוך וסגן ראש העיר, יצחק פינדרוס להקים מבנה גדול בשכונה עבור בית הספר "הצנע לכת" בו לומדות הבנות בשכונה ועבור "תורת העמק" בו לומדים הבנים בשכונה.

אלא שאחרי שעבר את הבירוקרטיה העירונית, התגלה כי על המגרש הונח לפני מספר שנים, באופן לא חוקי, קראוון המשמש כבית הכנסת עבור הקהילה הספרדית בשכונה. כבר בתחילת הדרך, טען הקבלן כי לצורך עבודות הבנייה הוא יצטרך לפנות את הקראוון.

פינדרוס מינה את חבר המועצה ישראל קלרמן, תושב השכונה, לקיים הידברות עם התושבים ולהגיע איתם לסיכום על פינוי המבנה תוך הבטחה לעשות כל מאמץ לייעד להם שטח חלופי. הבוקר, הגיעו העובדים במטרה להתחיל בעבודות אך נתקלו בגבאי בית הכנסת שחסמו אותם בגופם. אז החלו ההאשמות כשמצד אחד טען קלרמן כי הגיע עמם לסיכום על פינוי ומצד שני אלו טענו כי כלל לא נתנו הסכמה כזו.

המתפללים הפעילו את נציגי ש"ס בעירייה, סגן ראש העיר, שלמה ברסקה ואלי שמחיוף ואלו נכנסו ללשכת ראש העיר, ניר ברקת בדרישה שזה יורה על הפסקת העבודות במקום. לאחר התדיינות הוחלט כי העבודות ייפסקו לאלתר עד לסיכום בין הצדדים. עוד הוחלט כי את המשך הדיונים ילוו מצד בית הכנסת – שלמה ברסקה ומצד המוסד – חבר המועצה ישראל קלרמן.

ברסקה אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "גורמים מסוימים מנסים לומר כי גבאי בית הכנסת חתמו על הסכם פינוי, אך הדבר הוא שקר גמור, מדובר במאות מתפללים הנמצאים במקום למעלה מ - 15 שנה"

במקביל, 'ע. אליאס', חברה לבנין ופיתוח האחראית על העבודות במתחם שיגרה היום מכתב לכלל הגורמים הרלוונטים בו היא כובלת על כך שהמאבק על בית הכנסת גורם לה לנזקים כספיים, "מיד עם כניסתנו לשטח, פנו אלינו אנשי בית הכנסת במקום ומנעו את כניסתנו לאתר וסירבו להתפנות", הם כותבים, "לצערי המצב גרם וממשיך לגרום לנו נזקים כספיים אדירים אשר ירוכזו וישלחו בחשבון פיצוי על פי תנאי החוזה". מהמכתב עולה כי זו הפעם השניה שהקבלן החל בעבודות ונחסם על ידי בית הכנסת.

במכתב שנשלח לפני חודש כתבו מנהלי המוסדות 'הצנע לכת' ו'תורת העמק' התחייבות מול מחלקת חינוך חרדי בעירייה לפיה "במקרה של נזק לבית הכנסת היכל ניסים" ובמידה ו"יגישו נגדו הגבאים תביעת נזיקין..נקח על עצמנו לעמוד מול בית הכנסת לגבי כל תביעות נזיקין שיהיו".
בית הכנסת נווה יעקב עבודות הידברות עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד